Pawerilo Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Har nettopp kjøpt ny maskin, og den virket utmerket i 2-3 timer før den pluttselig slo seg av. Når jeg da skulle prøve å slå den på igjen gikk viftene kanskje en halv omdreining rundt, og et grønt lys på hovedkortet tentes, og slukket. Dette er det eneste som skjer. Noen som har idè om hva feilen kan være? Mistenker svidd CPU, men kanskje andre ting skaper lignende problemer? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Gi mer info om maskinen og hva du har gjort for å rette feilen ( kjørte du overklokka ? ). - mulig den slo seg av før CPU brant. Da er det naturlig å pelle den fra hverandre og sjekke at kontakt kjøler/ cpu er OK, evt. legge på et tynt lag goop. . Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 hadde samme greia når eg klokka en amd t-bird 900 men eg venta en halv time også starta den igjen vet ennå ikke hva det var Lenke til kommentar
neb Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 hei.. bygde meg pc i sommerferien.. det samme skjedde med min etter kun et par dager.. etter å ha ventet en times tid prøvde jeg å skru å¨, dette funket ikke, så det endte med at jeg tok ut alle ledniinger fra strøm forsyning og puyttet de tilbake på plass.. etter dette funket den bra igjen og jeg fikk i tilleg ryddet opp litt i kabinettet prøv dette hvis du fortsatt har problemer Lenke til kommentar
Pawerilo Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Kjørte ikke overklokka nei. Tror jeg hadde stilt inn bios på at den skulle slå seg av når den gikk over 65 grader eller noe sånt. Skal kjøpe meg en ny vifte å prøve på nytt. Har som bigben skrev, prøvd å koble av alt av ledninger fra strømforsyninga, dette hjalp ikke. Har også prøvd å koble av alt av kort/eventuelt bytte med et annet og resette CMOSen Lenke til kommentar
eiga Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Symptomer på liten eller 'halv-sprengt' PSU. Prøv med en annen PSU, jeg pleier å ha suksess med det i slike tilfeller. EDIT: Tror at PSU ikke klarer å levere power-good signal. Lenke til kommentar
Pawerilo Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Kan hende, men tviler. Er en helt ny, ubrukt 450w dual fan Qtek PSU Lenke til kommentar
Zink Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Kjørte ikke overklokka nei. Tror jeg hadde stilt inn bios på at den skulle slå seg av når den gikk over 65 grader eller noe sånt. Skal kjøpe meg en ny vifte å prøve på nytt.Har som bigben skrev, prøvd å koble av alt av ledninger fra strømforsyninga, dette hjalp ikke. Har også prøvd å koble av alt av kort/eventuelt bytte med et annet og resette CMOSen OK, men tenk på at det ofte er nyttig å opplyse hva du kjører med, fordi folk med tilnærmet likt oppsett kan ha erfart eksakt samme feil og løst det. . Lenke til kommentar
eiga Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Kan hende, men tviler. Er en helt ny, ubrukt 450w dual fan Qtek PSU Om du er 100% sikker i din sak(og PSU ikke DOD), så er det CPU eller RAM som er problemet ditt. EDIT: Eller HK Lenke til kommentar
Pawerilo Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Tenkte ikke på det .. Hovedkort: Abit KD7-G Hovedkort for Socket A (DDR) CPU: AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz 333 MHz bus RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Skjermkort: Sapphire Radeon 9800 Atlantis 128MB DDR PSU: Q-Tec Strømforsyning ATX 450W Dual Fan Resten er forsøkt byttet Neste steg får være å ta ut RAM og CPU, og prøve å kjenne etter om det lukter svidd. Takker for alle svar! Utrolig hyggelig at så mange prøver å hjelpe. Edit: Rammen er nå sjekket, og den funket fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå