Master1 Skrevet 11. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2012 Halloen. Jeg skal inn i forsvaret januar 2013. Derfor har jeg tenkt og tatt ett semester ved høgskolen som ligger her hvor jeg bor frem til jeg rykker inn, og ett semester etter jeg har "dimmet". Etter det har jeg planer om å begynne mitt 5-årige studium innen økonomi på BI/NHH. Hvilket fag tror dere da ville vært "best" å startet på som et lite studie før selve studie? Bedriftsøkonomi eller ett år med Øk/Ad? Og hvis jeg tar øk-ad i ett år, vil jeg få stipend? Får jeg muligheten til å slippe å ta noen fag på BI (så lenge jeg er fornøyd med karakteren?) Mvh Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 11. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2012 Tysk, eller et annet europeisk språk. Da gjør du deg betraktelig mer attraktiv på arbeidsmarkedet. Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mars 2012 Tysk, eller et annet europeisk språk. Da gjør du deg betraktelig mer attraktiv på arbeidsmarkedet. Okei Men kan man ikke velge det som valgfag? Evt noen andre innspill? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 11. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2012 Hvilken høgskole er det snakk om? P: Lenke til kommentar
xaco Skrevet 11. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2012 før øknonomistudiet. Matematikk og statistikk kanskje? begge deler vil man ha bruk for uansett fagfelt. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 11. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2012 Evt noen andre innspill? Ta noe helt annet for å utvide horisonten. Historie, filosofi, litteratur, hva som helst som ikke er direkte relevant. Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mars 2012 Hvilken høgskole er det snakk om? P: Høgskolen i Molde Okei. Hva tror dere om statsvitenskap? Har hatt tysk 2 år på vgs, samt hele (?) ungdomsskolen, tror dere jeg bør ta det på høgskolen også? Er veldig åpen for alle innspill! Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 13. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) For å gi deg det eneste tipset, så er det ro ned, og jobb i stedet for å jakte på masse utdanning du nok ikke får bruk for. I aviser (universitas, aftenposten, dn, osv osv) snakkes det mye om at det er en inflasjon av folk som utdanner seg, man går på skole bare for å gå på skole, osv osv. En arbeidsgiver sier ikke "oi så stor cv du har!", de lurer på hva du faktisk kan, og hvem du faktisk er. Hvis du ytterst vill og skal ta noe ekstra før du faktisk skal studere, så gjør noe du VIRKELIG VIL. Er null vits å ta et semester innenfor noe som bare ser litt kult ut. Og som en oppsumering: det du beskriver at du vil, er som å lage et lite måltid før du skal starte på en 5 retters middag... Endret 13. mars 2012 av Valkyrex Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 14. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2012 Hvilken høgskole er det snakk om? P: Høgskolen i Molde Okei. Hva tror dere om statsvitenskap? Har hatt tysk 2 år på vgs, samt hele (?) ungdomsskolen, tror dere jeg bør ta det på høgskolen også? Er veldig åpen for alle innspill! Tysken du lærer på høgskolen tar deg opp til profesjonelt nivå. C: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå