Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Usynlige filer

Anbefalte innlegg

For ca en uke siden oppdaget jeg et problem med pc-en min. Bakgrunnen var blitt svart, og maskinen klarer ikke lenger vise frem alle filene. Hvis man høyreklikker på en mappe kan man se på egenskapene dens at alle filene fortsatt ligger der. Man kan også finne frem til Excel- og Word-filer ved å gå på "siste dokumenter". Programmene kan altså ikke leses av utforsker, men kan åpnes i programmene hvis man finner dem.

Jeg tenkte at man kanskje kunne ta backup av filene, og kopierte en mappe med usynlige filer til en minnepinne. Da stod den i 10 min for å overføre alle filene. Helt vanlig oppførsel. Da jeg satte minnepinnen over i en "frisk" PC kunne jeg likevel ikke se noen av filene.

Tror dere dette er virus? Og er det eventuelt noe jeg kan gjøre for å få tilbake filene mine?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker AVG. Fant ut etter å ha lest på liknende saker at filene var blitt skjult. Så har funnet frem til alle filene igjen. Er likevel fortsatt litt mystiske greier i startmenyen blant annet. Der finner den ikke frem til siste programmer og mappene; Bilder, Dokumenter, Kontrollpanel osv. kommer ikke opp, men kan søkes opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...