kjelle392 Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Hei Sikkert et spørsmål som det ikke finnes svar på, men er det mulig å tvinge Windows til å holde fokus på et vindu? Grunnen til spørsmålet, er at ved maskinoppstart så er det flere programmer som skal startes. Begynner man da f.eks. å skrive på en epost før alt har starta, vil fokuset på epostvinduet forsvinne opp til flere ganger fordi andre programmer som starter krever oppmerksomhet og jeg må klikke på epostvinduet for å aktivere det igjen. Dette er noe som har irritert meg ved Windows i flere år, og nå er det virkelig ille når "alle" programmer absolutt skal ha en splash-screen før de starter opp selv om de kun skal ligge i tasktray. Og nei; jeg vil IKKE ha svar om hvor fantastisk Linux og OSX er... Endret 11. mars 2012 av kjelle392 Lenke til kommentar
Faller Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Hvis du går inn på "kjør" --> og skriver inn "msconfig" så kan du endre hvilke programmer som skal starte opp. det skal ikke være nødvendig at mange programmer skal starte opp samtidig. Det fører til at pcen blir en del treigere under oppstart. Mvh Faller Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Jeg har barbert alt ned til akkurat det som er nødvendig. Er det ingen andre løsninger - f.eks. programvare som gjør dette mulig? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Ikke som jeg kjenner til desverre. Mulig noen kloke hoder på forumet kjenner til et program, så du får håpe på det beste Mvh Faller Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Hvis du kjører Xp kan du prøve et program som heter Tweakui. http://windowsxp.mvps.org/tweakui.htm Så vidt jeg vet finnes det ikke noe tilsvarende til 7 enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå