KeyanZa Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 For en tid tilbake gjorde et firma en jobb for meg og naboen. prisen skulle være rundt 40 000 til 50 000, per hus. Så har det nå gått 3 månder å jeg har enda ikke fått noe reging for jobben, naboen har fått å han hadde betalingsfrist i begynnelsen av februar... Spørsmålet er da hvor lenge kan de vente med å sende ut regingen før den foreldes eller noe slikt? jeg har ikke tenkt til å kontakte firmatet for å be om å betale vis dem har glemt meg... men dem må vel sende ut regningen iløp av 4-5 månder etter jobben? dem kan vel ikke komme 6 månder etter jobben å kreve betaling? eller komme 1 år etterpå å kreve betaling? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Jo, det kan de. Foreldelsesfristen er på 3 år. Endret 11. mars 2012 av Herr Brun 3 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Få ordna opp i det med en gang. Det var nå du hadde planlagt jobben og (forhåpentligvis) satt av penger, så det vil sannsynligvis aldri passe så bra å betale den regningen som nå. Ring dem og hør med dem, det er det mest ryddige. 2 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Sett pengene på sparekonto i 3 år og håp på det beste. Firma som ikke har kontroll på faktureringen sin kan bare takke seg selv. 4 Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Sett pengene på sparekonto i 3 år og håp på det beste. Firma som ikke har kontroll på faktureringen sin kan bare takke seg selv. ja var det jeg tenkte... Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Bør vel også følge sin egen samvittighet? Er man fornøyd med jobben som er gjort hvorfor skulle man ikke betale? Er en annen ting dersom man er misfornøyd og ting ikke er gjort skikkelig. Endret 17. mars 2012 av chevyz28 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå