henriklh Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Har nå: CPU max 69C (etter ca. 5 min med Sandra burn-in - arithmetric) CPU idle 60C (10 min etter burn-in) CPU socket 45-55C MB 24C (sannsynligvis feil, kanskje sensor er i bunn av HK) Har en 2500+ (ikke overklokket) på A7N8X 2.0 Deluxe. Måler med MBM sensor W83L785TS-S Diode for CPU og Asus 1 for CPU Socket. Har nå slipt bort lakken ned til kobberet på Igloo Silent Breeze 462. Litt pasta på CPU og kjøler. Fikk litt for lite pasta på CPU i første forsøk, og tempen ble enda høyere enn det jeg lister her. Før slipingen var CPU ca. 4C varmere. Tror ikke det er max kontakt mellom kjøler og hele kjernen. Var litt fristet til å ta bort gummi-avstandsstykkene på CPU, men det er vel ikke så smart. Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Kanskje du bør kjøpe en bedre kjøler??Slk900 f.eks ned en 92mm papst. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Om det er veldig trangt mellom kjøleren og PSU kan det hjelpe mye å snu vifta slik at den suger luft vekk fra ribba og ikke blåser ned mot prosessoren. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Rart. Føles ribben så varm som det blir rapportert? Jeg bygde nettopp et identisk system og der ligger load tett oppunder 50 grader, mens den idler ned mot 40. Før jeg installerte så slipte jeg ribben litt og påførte litt AS3. (syltynnt lag) Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Har støyisolert PC matter, men med to case fans (foran + bak) så har jeg litt luftsirkulasjon. Ved å kjøre med åpen dør, går CPU tempen ned 3 grader. Jeg har vurdert å kutte noe av to av avstandsstykkene i gummi på CPU for å sikre god kontakt over hele CPU. Av merkene fra CPU på kjøleren, kan det se ut til at ikke hele CPU har skikkelig god kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå