LonelyMan Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Før jeg ble kristen så var jeg en ulv i fåreklær. Er du en ulv i fåreklær så anbefaler jeg at du søker Gud slik at han kan rense deg slik at du blir et ekte får, og ikke en ulv i fåreklær. Det kan høres litt gøyalt ut det jeg skriver, men det er sant, om du vet du er en ulv i fåreklær, ta kontakt med Gud og bli en av hans får. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Har ikke spesielt lyst til å bli ett får.. 1 Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 På hvilken måte er jeg en ulv? Hvordan får jeg kontakt med Gud? 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Jeg har ikke lyst til å bli lam iallefall På hvilken måte er jeg en ulv? Hvordan får jeg kontakt med Gud? Stikk 2 strikkepinner inn i en stikkontakt Endret 11. mars 2012 av TMK9C 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Når en er blitt renset og åndelig frisk blir man god og glad. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Jeg er allerede både god og glad.. Gir penger til veldedighet og ler mye. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Sauer er ikke alltid snille 5 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Sikker på at du ikke var et får i ulveklær da? 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Jeg har det fint som jeg er faktisk : 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Når en er blitt renset og åndelig frisk blir man god og glad..... .. og stein hakke ignorant ovenfor så og si ALT som strider bittelitt med de tillærte doktriner, samt kjempe uærlig, for man må hele tiden dukke unna kontradikterende fakta... Joda, du blir dum som en sau med andre ord... og om ikke det var nok må du gå på akkord med ditt eget intellekt, les juge til deg selv, for å tro på bibelens kopier.. for det er alt bibelen er, kopier.. Det vil si nesten, for nå skal vi sikkert få høre hvordan denne bibelens gud, har formidlet seg til trådstarter uten å gå i mellom kopiene man finner i bibelen i det hele tatt, men direkte til trådstarters fantasi! Men det er litt merkelig, syntes jeg, at denne såkalte allmektige gud KUN evner å formidle seg selv mellom vår fantasi og KUN der, syntes du ikke? Merkelig hvordan denne allmektige og alltvitende gud alltid må gjemme det stygge trynet sitt, hvordan ALT skal være basert på tro og hvordan det å vite noe, og være skeptisk til det man ikke vet, er en vederstyggelighet i den guds øyne... Dumhet og blind tro er en dyd i den gudens øyne.. Og det er høyst merkelig hvordan trådstarter gang på gang fremhever seg selv som den store helten i tråd etter tråd... Du blir liksom frisk og glad når du tror på ting uten fnugg av bevis og trist og nedfor hvis du skulle stille deg skeptisk til påstandene som trådstarteren er intellektuelt uærlig nok til å tro på fordi fantasien hans har spilt ham et puss (Han er ikke engang ærlig nok til å gi den fantasien, om den i det hele tatt er sann, noen andre innfallsvinkler enn at gud sto bak, det er eneste mulighet for ham...). Mens de som har brukt sitt intellekt og samlet seg viten og kunnskap og virkelig sett på hva de ikke lenger kunne tro på er idioter... De er ulver som ikke har lykke, ingen kjærlighet, ingenting... Er det sånn? Føler du, som ateist, at du ikke er lykkelig, ikke har kjærlighet, ikke er frisk fordi du ikke tror noe på påstandene om en av sikkert ti tusen guder vi mennesker har tilbedt? Nei faktisk ikke! Faktisk så har jeg aldri følt meg så fri, glad og lykkelig som da jeg ramlet ut av det tankefengslet som kristendom består av, fri til å tenke uten å ha en sint, hevngjerrig og smålig type på skulderen som alltid påså at jeg ikke gjorde noe som var gøy og som føltes naturlig og som lovte straff om jeg ikke gjorde slik eller slik funnet i idiotiske doktriner, fri til å se på andre forklaringer og alternativer uten å måtte binde meg til idiot forklaringer og ren sjær løgn i skrifter forfattet av noen ignorante jernalder menn, fri, men også ansvarlig nok til å gjøre det jeg hadde lyst til innen rimelighetes og samfunnet jeg har valgt å leve i sine grenser... Hvorfor i all verden skulle jeg ønske meg tilbake til et tankefengsel som legger restriksjoner på min egen iboende menneskelighet og nestekjærlighet? Hvorfor skulle det være av det gode å ikle seg hykleriets klamme klær i form av kristendommens servilitet og falske forestillinger og høytflygende lovnader som ingen på denne jord er i stand til å innfri? Hva er godt med de forestillingene de omgir seg med hver søndag? Og hvorfor skulle det å juge for mitt eget intellekt gjøre meg glad og frisk? Noen sannhet er ikke den kristne gud, kun påstander om sannhet og fantasien til trådstarter ser jeg på som akkurat det, en fantasi som han i all sin enfoldhet, tror er den kristne gud som kom på besøk og ikke noe å tillegge noen vekt i det hele tatt... Det var disse bevisene da... Tror trådstarter har et forklarings problem her jeg.... Å ikle seg dette fåreskinnet gjør deg også dum som en sau, og hva er bra med å være godtroende og gå på akkord med sitt eget intellekt? Endret 11. mars 2012 av RWS 2 Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Det kan høres litt gøyalt ut det jeg skriver Nei, bare teit. 8 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Vi er guds får? Dette er assosiasjonen jeg får 3 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Før jeg ble kristen så var jeg en ulv i fåreklær. Er du en ulv i fåreklær så anbefaler jeg at du søker Gud slik at han kan rense deg slik at du blir et ekte får, og ikke en ulv i fåreklær. Før jeg ble ateist var jeg kristen. Så logget jeg på diskusjon.no, og ble renset, slik at jeg ble en ekte ulv, uten fåreklær. Endret 12. mars 2012 av triha 4 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 slik at jeg ble en ekte ulv, uten fåreklær. He he, den var bra... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Dette er ikkje noko forkynningsforum. Sidan tråden ikkje inneheld noko diskusjonstema og det meste i den er tull, blir den stengt. Ta humoren i OT-kategorien. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg