Gå til innhold

[Løst] oppgji kredittkort informasjon til privat person for å få nettjobb.

Anbefalte innlegg

Heisan, har fått spørsmål om å bli med å administrere ein server på minmafia.no, spurde då om eg kunne bruke paypal for å få betalt. Det sa "arbeidsgjivar" nei til, og sa han måtte ha kredittkort informasjon og belaste med 1kr for å bekrefte det, slik at pengene kunne bli overført automatisk.

For det første, er eg 17 år, og har dermed ikkje kredittkort eller lignande, har vanlig minibank kort som du får når du er 15 år.

Er også rett og slett skeptisk på dette. Har ingen erfaring med dette "minmafia" opplegget. Har lest igjennom brukervilkåra for spelet. Skulle hatt litt hjelp med å finne grunner i dette dokumentet som går på bedrageri og slikt. Spelet følger nederlandske lover, og dei har eg lite greier på...

Skal også sende ein melding til MinMafia om korleis dette opplegget fungerer. Er ganske "low on cash", og han sa at han tente inn 14 tusen på ein måne.

Noken som har nokre tankar rundt dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke vanskelig å tjene 14000 i måneden om man får kredittkortinformasjonen til folk...

Folk kjøper kreditt og vip tid i spelet, der tar minmafia.no 70% av inntektene, og resten går ut til admin. Syns dette er ein rimelig høg sum, høyrar dermed med minmafia.no om dette er mulig. Skal også spørje om det er mulighet for bruk av paypal.

Lenke til kommentar

Her er samtalen vi hadde. Han har ikkje sendt ny melding på ein dag, så trur han har gitt opp.

Kunne du tenkt deg og jobbe med å drifte ett tekstbasert mafiaspill, og få x % av inntekter på det?

Hmm, dette viker meget interesant! :O

Har fint lite erfaring med programmering, og slikt. Lærer C++ atm. Korleis planlegger du å gå fram med dette? og kor mange er det er med i prosjektet? :)

Tenkte litt stort her, men jaja......

Nå må du ikke ta helt av, dette er ikke noe stort prosjekt ^^

Det er ett spill satt opp via minmafia.no bare.

har atm 355 medlemmer, dog veldig lite aktivitet.

Men kunne tenkt meg en "partner" som vil jobbe videre med det jeg allerede har gjort med siden.

http://www. ligger siden på, atm nede riktig nok pga tidsmangel :)

haha, huff :p joa, kva er det dette går ut på då? Vist det er litt penger å hente så er eg interessert :)

Hvis det er aktuelt, gjelder det daglig drift av spillet, moderering, fungere som support, ja i det hele tatt..

Altså en "admin" jobb.

Det er ikke bare bare og hente inn nye medlemmer til ett slikt prosjekt, men penger er det og hente, det vet jeg :p

Har selv tjent 14k på spillet på 1mnd før jeg ble nødt til å gi meg pga tidsmangel og sinte spillere pga inaktiv admin :p

Wow... Dette er ikkje småtterier nei :O Er det utgifter eg må rekne med?

Om eg så klarer å få in eit par tusen til nytt grafikk kort så ville det vert supert!

De hooster gratis, men forsyner seg kraftig av inntektene. De tar faktisk 70% av alt som kommer inn.. :/

Ikke sikker på om jeg vil drive dette videre selv da interessen er liten og jobben er stor, driver for tiden og satser mer og mer på wow :p

Altså, eg er veldig med på ditta! Vist du kunne gjitt meg ein innføring i korleis dette gjerast, er det mulig å få penger overført på paypal så eg slepper å oppgå kredittkort informasjon ect.?

Hvis dette skal gjennomføres må jeg ha ditt kredittkort desverre, fordi jeg setter kontrollpanelet slik at x % av inntekter settes til deg hver mnd.

Kontrollpanelet støtter desverre ikke utbetalinger til paypal.. Jeg må "confirme" ditt kredittkort, ved å belaste det med 1kr, og du får opp en kode som betalingsinfo i din nettbank på transaksjonen som jeg må ha for å aktivere det.

komplisert og knotete, men slik er det.

Hvor i landet bor du?

Hmm... Dette må eg tenke litt på i tilfelle. Bur i sogn og fjordane.

Garanterer deg at det er safe og ingen problem, har referanser rundt om i landet som tilsier at jeg kan stoles på. Har blandt annet jobbet med tømming av spill automater osv før, eneste jeg noen gang har bltt tatt på er at det manglet 20kr under en opptelling av kassa hos rema1000, men den fant jeg igjen dagen etter under stolen. :)

Kor mange prosent snakker vi, må fundere litt om dette. Har nemelig ikkje eige kredittkort, og må bruke min far eller min mors.

Desverre kan jeg ikke la deg aktivere det selv pga da får du tilgang til hoved kontrollpanelet mitt, noe jeg ikke kan gi deg desverre.

Jeg tenker 50 / 50 mellom oss på inntekter, hva sier du til det?

Skjønar, 50/50 høyrast flott ut! Kva som gjor til at du valde ut meg, om du ikkje har noke i mot at eg spør? og kor i landet er du frå? :)

Måten du skrev på fikk meg til å tolke deg som meget seriøs, og at du virkelig vil jobbe litt for dette :)

Alderen din er også perfekt for saken, da det er mange brukere av nettstedet som er på samme alder som deg.

Bare sånn tips : Hvis du er redd for at jeg skal missbruke kredittkort infoen jeg må ha av deg så kan du be moren din bestille ett visakort til, som hun lar stå tomt uten kreditt kvote på. Da får jo ikke jeg gjort noe med den infoen uansett, hvis du tror jeg skulle trekke mer fra kortet. :)

Joa hadde nokk fungert det ;) men syns du ungikk nokre av spma mine :p

Beklager, litt trøtt se.

Holder til i nord-troms for tiden, hvis det var det du siktet til

Så pass :) ja det var det eg sikta til ;) Skal gje deg eit svar i mora.

Alderen din foresten?

Jeg er 25.

Okay, har sitt litt på denne nettsida, lagde meg eit spel berre for å sjå. Eg finner nokk ingen plasser der du kan legge til partner/admin/mod, men eg ser det er mulig. Om ein skal kjøpe slike MP står det at ein kan bruke PayPal. Eg har diverre ikkje rettigheta til å oppgji kredittkort informasjon.

Sjølv ser eg ikkje korleis dette skal vere nødvendig? Kredittkort informasjon er berre nødvendig når du skal betale noko, og som du seier så er det ikkje noko å betale. I grunn skal du berre ha eit kontonummer.

Kunne du også gjitt meg namnet på mafia spelet du har? Ser ingen av spela som har 355 medlemmer.

Unskuld for å vere så skeptisk. Det er berre alt for mykje som ikkje heilt går opp i det du seier.

Lenke til kommentar

Vel, hvis en person søker opp på de navna der, så burde jo denne tråden komme opp.

Så da er vel dette preventiv informasjon? Hvis noen er dum nok til å bare gi kortinformasjonen sin uten å undersøke eller spørre et forum, så fortjener det vel det.

(+1 til deg for at du spurte først)

Lenke til kommentar

I utganspunktet så er ikkje dette være enn å oppgi kreditkort informasjon i vanlige nettbutikker. Dersom du blir svindla så vil kredittkortselskapet dekke tapet.

Men for trådstarter sin del så vil dette innebære at det i praksis er 18 års aldersgrense for å få denne jobben.

Lenke til kommentar

I utganspunktet så er ikkje dette være enn å oppgi kreditkort informasjon i vanlige nettbutikker. Dersom du blir svindla så vil kredittkortselskapet dekke tapet.

Men for trådstarter sin del så vil dette innebære at det i praksis er 18 års aldersgrense for å få denne jobben.

ja, eg sendte melding til ein moderator på forumet han kontakta meg på, og han hadde vist blir utestengt 15 gonga tidligare.

Lenke til kommentar

Man kan ikke sette inn penger via kredittkort informasjon, du trenger et kontonummer for å få det til.

Slik jeg ser det, så er dette et svindelforsøk. Jeg ville ikke bitt på..

Det har eg ikkje, meldte han til admin, og admin skal ta hånd om saken. Skal eg gå til politiet med dette? Admin på forumet sa eg skulle gjere det om eg følte det var nødvendig.

Lenke til kommentar

Politiet har stort sett ikke ressurser til å ta folk som faktisk har svindlet andre, så tviler på at de kommer til å gjøre stort ut av et svindelforsøk. Tror din beste sjanse for å hjelpe andre er ved å opplyse folk om at han driver med dette, slik at de ikke går i fella.

Men for all del, en politianmeldelse kan jo ikke skade, bare ikke forvent at det blir gjort noe med.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd at selskap trenger kontonummer for å bekrefte at det er min konto. Husker ikke hvor jeg måtte gjennom en slik prosess, men da ble det uansett satt inn $0,xx og jeg skulle bekrefte at det var min konto ved å skrive inn summen xx.

Merk: Jeg måtte da oppgi kontonummer, IBAN og/eller SWIFT - IKKE KREDITTKORT.

Lenke til kommentar

Politiet har stort sett ikke ressurser til å ta folk som faktisk har svindlet andre, så tviler på at de kommer til å gjøre stort ut av et svindelforsøk. Tror din beste sjanse for å hjelpe andre er ved å opplyse folk om at han driver med dette, slik at de ikke går i fella.

Men for all del, en politianmeldelse kan jo ikke skade, bare ikke forvent at det blir gjort noe med.

En anmeldelse i seg selv er nok ikke noe, men det vil hjelpe. Spesielt når/hvis det kommer flere. X antall svindelforsøks-saker av samme person, så vil politet gjøre noe.

Jeg har opplevd at selskap trenger kontonummer for å bekrefte at det er min konto. Husker ikke hvor jeg måtte gjennom en slik prosess, men da ble det uansett satt inn $0,xx og jeg skulle bekrefte at det var min konto ved å skrive inn summen xx.

Merk: Jeg måtte da oppgi kontonummer, IBAN og/eller SWIFT - IKKE KREDITTKORT.

Godt du legger til den siste biten, at firmaer setter inn litt penger for å bekrefte at det er rett konto. Men å gjøre det via å skaffe kreditt kort informasjon (som kun brukes for å betale), så er det nok snakk om svindel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...