Nautica Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Du får være så drittlei som du vil, jeg er også temmelig drittlei av deg og dine sure komentarer . Dette var faktisk første gang jeg overhode har sagt noe negativt om deg og dine innlegg, men så jeg kan jeg ikke forutse hvordan du har tolket eventuelle andre kommentarer jeg har fremlagt her på forumet, tror faktisk ikke jeg har kommentert noen av dine innlegg på et par år. 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Spøk til side, det er vel liten tvil om at det har vært noen episoder der enkelte med eller uten rette har følt seg trakasert. Det bør vi vel kanskje ta inn over oss i debatten. Dette bør ikke gå ut over kvaliteten etter mitt syn. Jeg liker selv å komme til enighet - mitt mål med debatter er å si mine synspunkter, høre motpartens synspunkter og sammen prøve å komme til enighet. Selv digger jeg å ta feil - særlig når jeg tror jeg har rett - tar jeg feil, så lærer jeg noe jeg ikke visste, og jeg vil mye, mye heller lære enn å belære. Så - det som oppleves mest frustrerende for meg er en motpart som tydelig tar feil, men som nekter å høre på noe annet - spesielt hvis det gjelder et emne som jeg synes er interessant. Ser som regel da flere andre i samme tråd som (i tillegg til meg) lar seg engasjere, og prøver å komme med andre synsvinkler og forslag, men som blir skutt ned. Her bør man nok prøve å oppdage det hvis man er i en sånn debatt - gjerne merke seg hvilke brukere som typisk ikke "vil" høre andre ting når det er noe de har bestemt seg for, og heller bare la være å engasjere seg i dype debatter med dem senere, hvis man merker at man stanger mot en mur. Så er det bare fåfengt å forklare mer, uansett hvor mange nye innfallsvinkler og argumenter man kommer med, ettersom motparten ikke er interessert i å høre. Så ender man bare opp med en tråd full av sinne og stadig mer engasjerte debattanter, og hvor man uansett ikke vil komme noen vei. Og det er støy. Så er det bare bedre å si at man får være enige om å være uenige, og gå videre til andre tråder, selv om man syntes emnet var interessant. Heller da starte en annen tråd om den vinklingen på emnet man er interessert i å diskutere. Edit: Og uansett - selv om noen bare ikke vil høre - det kan være grunner til at enkelte ikke vil høre - dette er et nerdeforum for fotonerder, og flere (inkludert undertegnede) bruker alt for mye tid her inne. Det kan godt være at enkelte*) som bruker mye tid her har kraftige interesser og ikke alltid uten videre og hver gang er åpne for andre tanker. Og jo - vi er alle på autismeskalaen. Et eller annet sted. Og nei - det trenger slett ikke være noe så spesielt fatt - vi er alle forskjellige. Noen liker å argumentere på noen måter, noen på andre. Enkelte har dårlige dager, enkelte hater å ta feil, andre kan ikke fordra når andre legger ord i munnen på en, enkelte har lett for å uforvarende trykke på andres knapper, med mere. Pass på at man Bevarer Roen - selv når andre kommer med ukvemsord. Enkelte har kanskje en tendens til å ha en bastant tone selv om de skriver flertydige innlegg, gjerne kombinert med at de konsekvent overfortolker andres eventuelle flertydige innlegg. Og har kort lunte. Og så skal man være forsiktig. Det er mange her inne, en fin mangfoldighet. Pass på at andre kanskje ikke argumenterer på "din" måte. Be nice. *) Nei, jeg tenker ikke på noen spesielle. Dette er et generelt varsko. Det er en her inne jeg vet var i den kategorien, og det var en som var åpen om det, og blant annet holdt podcasts om det å være akkurat det. Endret 11. mars 2012 av Trondster 3 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Mottok en PM med invitasjon til å skrive i denne tråden noe jeg gjorde før jeg "innså" intensjonen bak. Så for å spare alle andre står jeg heller over og trekker mine meninger . Mvh Snekker`n Slettet Slettet Slettet Nå vet jeg ikke hvilke intensjoner du ser for deg at jeg har - men jeg inviterte deg til denne diskusjonen etter å ha observert en del misnøye fra deg i forskjellige tråder den siste tiden. Jeg synes dermed det var naturlig å ta opp problemet. Om du tolker det på noen annen måte må du ta det på din kappe. Siden du ikke har lyst til å diskutere dette, synes jeg du skal slutte å spre eder og galle i alle trådene du svarer i, i fotoforumet. Vi trenger ikke høre om de tre vise mennene du og han anonyme vennen din har til felles - i allefall ikke i hver jævla tråd. Ta det opp her - eller gi faen. Værsåsnill. Endret 12. mars 2012 av olegunnaro Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Interessant innlegg, det meste her er tatt opp gang på gang og blandt alle repeterende innleggene så er min påstand at avansert bruk av kamera og feks blits så er det bare å skygge unna dette forumet. Virker som selve DAS KAMERA er det eneste viktige for flere her, ikke det at det faktisk tar bilder, men hvorfor det er mye bedre det de har enn andre sitt, ISO, det neste kameraet man skal skaffe som tar sinnsykt mye bedre bilder og kan ta 12fps når man tar bilder av grass, ISO, ISO og tror ikke engang FBI hadde klart å finne fnugg av bevis på at utstyret har blitt brukt til å faktisk ta bilder med. 3 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Spøk til side, det er vel liten tvil om at det har vært noen episoder der enkelte med eller uten rette har følt seg trakasert. Det bør vi vel kanskje ta inn over oss i debatten. Dette bør ikke gå ut over kvaliteten etter mitt syn. Jeg liker selv å komme til enighet - mitt mål med debatter er å si mine synspunkter, høre motpartens synspunkter og sammen prøve å komme til enighet. Selv digger jeg å ta feil - særlig når jeg tror jeg har rett - tar jeg feil, så lærer jeg noe jeg ikke visste, og jeg vil mye, mye heller lære enn å belære. Så - det som oppleves mest frustrerende for meg er en motpart som tydelig tar feil, men som nekter å høre på noe annet - spesielt hvis det gjelder et emne som jeg synes er interessant. Ser som regel da flere andre i samme tråd som (i tillegg til meg) lar seg engasjere, og prøver å komme med andre synsvinkler og forslag, men som blir skutt ned. Her bør man nok prøve å oppdage det hvis man er i en sånn debatt - gjerne merke seg hvilke brukere som typisk ikke "vil" høre andre ting når det er noe de har bestemt seg for, og heller bare la være å engasjere seg i dype debatter med dem senere, hvis man merker at man stanger mot en mur. Så er det bare fåfengt å forklare mer, uansett hvor mange nye innfallsvinkler og argumenter man kommer med, ettersom motparten ikke er interessert i å høre. Så ender man bare opp med en tråd full av sinne og stadig mer engasjerte debattanter, og hvor man uansett ikke vil komme noen vei. Og det er støy. Så er det bare bedre å si at man får være enige om å være uenige, og gå videre til andre tråder, selv om man syntes emnet var interessant. Heller da starte en annen tråd om den vinklingen på emnet man er interessert i å diskutere. Edit: Og uansett - selv om noen bare ikke vil høre - det kan være grunner til at enkelte ikke vil høre - dette er et nerdeforum for fotonerder, og flere (inkludert undertegnede) bruker alt for mye tid her inne. Det kan godt være at enkelte*) som bruker mye tid her har kraftige interesser og ikke alltid uten videre og hver gang er åpne for andre tanker. Og jo - vi er alle på autismeskalaen. Et eller annet sted. Og nei - det trenger slett ikke være noe så spesielt fatt - vi er alle forskjellige. Noen liker å argumentere på noen måter, noen på andre. Enkelte har dårlige dager, enkelte hater å ta feil, andre kan ikke fordra når andre legger ord i munnen på en, enkelte har lett for å uforvarende trykke på andres knapper, med mere. Pass på at man Bevarer Roen - selv når andre kommer med ukvemsord. Enkelte har kanskje en tendens til å ha en bastant tone selv om de skriver flertydige innlegg, gjerne kombinert med at de konsekvent overfortolker andres eventuelle flertydige innlegg. Og har kort lunte. Og så skal man være forsiktig. Det er mange her inne, en fin mangfoldighet. Pass på at andre kanskje ikke argumenterer på "din" måte. Be nice. *) Nei, jeg tenker ikke på noen spesielle. Dette er et generelt varsko. Det er en her inne jeg vet var i den kategorien, og det var en som var åpen om det, og blant annet holdt podcasts om det å være akkurat det. Må bare si dette var intresant for det er tydelig rettet mot meg,det finnest det ikke fnugg av tvil om . Men da bør du begynne å svare på spørsmålene en stiller , for det er fullt mulig at spørsmålet som blir stilt er feil eller ikke vil ha innvirkning på det som spørres om , men det er en annen sak . For om noen stiller et spørsmål X og sier gang på gang at verken y -z eller andre ting skal blandes inn, ja da bør en ta hennsyn til det og ikke konsekvent overkjøre dette og prøve å tvinge frem sitt syn, så lenge det synet ikke er relevant for spørsmålet og det i tillegg bli gjenntatt gang på gang. Det ødlegger virkelig tråder og diskusjoner . Nei, jeg tenker ikke på noen spesielle. Jovist gjør du det . olegunnaro synes jeg du skal slutte å spre eder og galle i alle trådene du svarer i, i fotoforumet. Nå er det mange slags typer eder og galle og jeg synest du bør annalysere dine egne før du henger ut andres . Endret 12. mars 2012 av Snekker`n Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) tar jeg feil, så lærer jeg noe jeg ikke visste. Hadde en gang en daglig leder som aldri tok feil, og da mener jeg aldri, de første to/tre månedene forsvant all spisskompetanse i firmaet siden de ikke orket og forklare gang på gang at han tok feil samt at han ønsket og styre de i feil retning, tok ca 4 år før ledelsen forsto dette da hadde firmaet tapt ca 11 mill., 70% av kundene og 60% reklamasjoner før han fikk endelig sparken. Favorittuttrykket hans var " kunden har missforstått meg", kunne fortalt mange skremmehistorier om feil ledelsesstruktur med det for holde med OT Så - det som oppleves mest frustrerende for meg er en motpart som tydelig tar feil, men som nekter å høre på noe annet - spesielt hvis det gjelder et emne som jeg synes er interessant. Ser som regel da flere andre i samme tråd som (i tillegg til meg) lar seg engasjere, og prøver å komme med andre synsvinkler og forslag, men som blir skutt ned. Det som er synd et at man ikke ønsker og delta i sånne tråder og mister flere gode poeng, enten så skipper jeg forbi tråder jeg vet har kraftig diskusjon eller jeg bare scroller forbi de brukere siden jeg vet at de stort sett kommer med svada eller uforståelige tall, forsåvidt synd siden de faktisk også kan ha gode synspunkter en gang i blandt. Endret 12. mars 2012 av Nautica 2 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Må bare si dette var intresant for det er tydelig rettet mot meg,det finnest det ikke fnugg av tvil om . Men da bør du begynne å svare på spørsmålene en stiller , for det er fullt mulig at spørsmålet som blir stilt er feil eller ikke vil ha innvirkning på det som spørres om , men det er en annen sak . For om noen stiller et spørsmål X og sier gang på gang at verken y -z eller andre ting skal blandes inn, ja da bør en ta hennsyn til det og ikke konsekvent overkjøre dette og prøve å tvinge frem sitt syn, så lenge det synet ikke er relevant for spørsmålet og det i tillegg bli gjenntatt gang på gang. Det ødlegger virkelig tråder og diskusjoner . Det var angående mange tråder jeg har deltatt i, med mange forskjellige debattanter. Nei, mitt innlegg handlet ikke bare om deg. Når det gjelder spørsmålene dine i tråden din, hvor du spurte om når det ville bli plagsomt med skarphetsforskjell i kanter og senter, i kontekst av at du ville ha høy oppløsning på prints du skulle selge, så ville de fleste være interessert i å diskutere hvorvidt det ville være synlig i prints - motiv, skalering og teknikk. Og - kikk en gang til i tråden, og du vil se at jeg besvarte de konkrete spørsmålene dine opptil flere ganger. Jeg kan godt sitere de for deg enda en gang i tråden din, hvis du vil. Og angående om de andre temaene jeg og andre prøvde å ta opp var relevante for problemstillingen eller ikke - der får vi være enige om å være uenige. Nei, jeg tenker ikke på noen spesielle. Jovist gjør du det . I det avsnittet den kommentaren henviste til, så nei - som jeg skrev - der tenkte jeg ikke på noen spesielle. Det var en generell kommentar om nerdefora. 1 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 tar jeg feil, så lærer jeg noe jeg ikke visste. Hadde en gang en daglig leder som aldri tok feil, og da mener jeg aldri, de første to/tre månedene forsvant all spisskompetanse i firmaet siden de ikke orket og forklare gang på gang at han tok feil samt at han ønsket og styre de i feil retning, tok ca 4 år før ledelsen forsto dette da hadde firmaet tapt ca 11 mill., 70% av kundene og 60% reklamasjoner før han fikk endelig sparken. Favorittuttrykket hans var " kunden har missforstått meg", kunne fortalt mange skremmehistorier om feil ledelsesstruktur med det for holde med OT Så - det som oppleves mest frustrerende for meg er en motpart som tydelig tar feil, men som nekter å høre på noe annet - spesielt hvis det gjelder et emne som jeg synes er interessant. Ser som regel da flere andre i samme tråd som (i tillegg til meg) lar seg engasjere, og prøver å komme med andre synsvinkler og forslag, men som blir skutt ned. Det som er synd et at man ikke ønsker og delta i sånne tråder og mister flere gode poeng, enten så skipper jeg forbi tråder jeg vet har kraftig diskusjon eller jeg bare scroller forbi de brukere siden jeg vet at de stort sett kommer med svada eller uforståelige tall, forsåvidt synd siden de faktisk også kan ha gode synspunkter en gang i blandt. Bare til orientering så har jeg drevet firma i over 25 år, uten tap, Dette i et servicorientert yrke der en er helt avhengig av fornøyde kunder . Da det var nedganstider i bransjen var vi faktisk eneste firma i distriktet i denne bransjen som ikke hadde permiteringer eller manglet oppdrag . >Så den passet ikke helt ,men godt forsøk :-) Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Har du som vane å tro at alt som blir sagt bestandig dreier seg om deg? 7 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Må bare si dette var intresant for det er tydelig rettet mot meg,det finnest det ikke fnugg av tvil om . Men da bør du begynne å svare på spørsmålene en stiller , for det er fullt mulig at spørsmålet som blir stilt er feil eller ikke vil ha innvirkning på det som spørres om , men det er en annen sak . For om noen stiller et spørsmål X og sier gang på gang at verken y -z eller andre ting skal blandes inn, ja da bør en ta hennsyn til det og ikke konsekvent overkjøre dette og prøve å tvinge frem sitt syn, så lenge det synet ikke er relevant for spørsmålet og det i tillegg bli gjenntatt gang på gang. Det ødlegger virkelig tråder og diskusjoner . Det var angående mange tråder jeg har deltatt i, med mange forskjellige debattanter. Nei, mitt innlegg handlet ikke bare om deg. Når det gjelder spørsmålene dine i tråden din, hvor du spurte om når det ville bli plagsomt med skarphetsforskjell i kanter og senter, i kontekst av at du ville ha høy oppløsning på prints du skulle selge, så ville de fleste være interessert i å diskutere hvorvidt det ville være synlig i prints - motiv, skalering og teknikk. Og - kikk en gang til i tråden, og du vil se at jeg besvarte de konkrete spørsmålene dine opptil flere ganger. Jeg kan godt sitere de for deg enda en gang i tråden din, hvis du vil. Og angående om de andre temaene jeg og andre prøvde å ta opp var relevante for problemstillingen eller ikke - der får vi være enige om å være uenige. Nei, jeg tenker ikke på noen spesielle. Jovist gjør du det . I det avsnittet den kommentaren henviste til, så nei - som jeg skrev - der tenkte jeg ikke på noen spesielle. Det var en generell kommentar om nerdefora. Neida det handlet sikkert ikke bare om meg, men her var det ikke tvil om hvor du ville. Jeg foretrekker faktisk at folk har baller til å si det rett ut og ikke som i flere innlegg bare i denne tråden, der de går rundt grøten,trekker diffuse sammenligninger osv osv . Men i saken jeg tenker på så skrev jeg et spesifit spørsmål om hva som kunne skje med optikk til kamera med høy MP . Utifra det vi ser i samtlige tester som foreligger så ser vi at når antall piksler øker i et kamera så øker også skarpheten i objektivet, men denne skarpheten øker betydelig mere i senter enn i hjørnene , utifra dette stilte jeg et spørsmål om ved hvor mange pikler ville denne forskjellen bli synelig/plagsom , ville det bli med 30 - 40-50MP eller aldrrig. Jeg presiserte gang på gang at dette var noe som eventuelt kunne bli et problem i de tilfeller der en ikke kunne croppe bildet eller ikke sample ned. Alikevel var svarene at en bare kunne croppe ned eller nedsampling, altså akkurat det een ikke skulle gjøre og det ble gjentatt gang på gang . Ja sogar fikk en kritikk for å trekke freem en "dårlig" egenskap og glemme de gode ved et kamera . Hallo om man lurer på om en egenskap kan føre til en negativ ting, så diskuterer man den og ikke de hundre positive tingene , de er jo helt ok . Så ble det krevd bilder, hvordan legge ut bilder tatt med et kamera som ikke er kommet på markede, så ble det spørsmål om hvor store utskrifter, hvor ofte en tok slike bilder osv osv. Altså kunn ting som omgikk det reelle spørsmålet . det er ikke intresangt hvor ofte en skriver ut stort, det er ikke intresangt hvor ofte. Det som var essensen var den forskjellen en ser mellom senter og hjørner og eventuelt når dette kunne bli plagsomt : Men dette ble trenert hele tiden . Når en så gir opp hele diskusjonen fordi en innser at en ikke får noe svar, ja da blir mann kritisert for å trekke seg fra en diskusjon med masse saklige svar Jeg spurte om en konkret sak fordi jeg så dette som et potensielt problem om det kan bli et reelt problem vet jeg ikke, hadde jeg visst hadde jeg ikke spurt . Årsaken er at jeg av og til selger/formidler bilder som må være skarpe /detaljerte og ikke være beskåret på noen måte, senest i fjor overleverte jeg en serie bilder til et Polsk verft , dette var ca 200 bilder og en del av dem skulle blåses opp til hele 230 x 160 cm . Så ja en blir frustrert i slike tilfeller og det er greit at det kommer andre forslag, men når det blir sagt at de mulighetene ikke kan benyttes så bør en ta hensyn til det og ikke begynne å kritisere trådstarter fordi han ikke vil godta de forslagene når det ikke er det han er ute etter . Og var temaet sså kjempeintresangt for andre, så var det jo litt pussig at ikke debatten om emnet fortsatte selv om jeg trakk meg ut, eller var det ikke intresangt lengre for da var det ikke noen igjen å anngripe .. Mvh Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Det var jo synd :-) Men om du fjerner kikkertbrillene som er på bildet (også kalt skylapper) så vil du se at alt blir mye lysere , du får et betydelig bredere syn på saker og ting og vil se at alt ikke er bare sort / hvitt Har du som vane å tro at alt som blir sagt bestandig dreier seg om deg? Nei men man trenger jo ikke spekulere serlig mye om hvem det hintes til her i tråden Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) *sukk* Snekker'n: det eneste du beviser med det (edit: nest) siste innlegget ditt er at du genuint ikke klarer å lese og ta til deg hva andre faktisk skriver til deg, fordi din fremstilling av den tilbakemeldingen du faktisk fikk i den aktuelle tråden er helt på trynet. Jeg gidder ikke å dra i gang den samme diskusjonen i enda en tråd. Men jeg vil oppfordre deg til å gå tilbake til den, les nøye over hva folk faktisk skriver til deg og prøv å ta inn over deg hva som faktisk blir sagt, heller enn hva du tror blir sagt. Endret 12. mars 2012 av Sutekh 3 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 *sukk* Snekker'n: det eneste du beviser med det (edit: nest) siste innlegget ditt er at du genuint ikke klarer å lese og ta til deg hva andre faktisk skriver til deg, fordi din fremstilling av den tilbakemeldingen du faktisk fikk i den aktuelle tråden er helt på trynet. Jeg gidder ikke å dra i gang den samme diskusjonen i enda en tråd. Men jeg vil oppfordre deg til å gå tilbake til den, les nøye over hva folk faktisk skriver til deg og prøv å ta inn over deg hva som faktisk blir sagt, heller enn hva du tror blir sagt. Hvor finner du svar på det jeg spurte om som var følgende: Når kan dette eventuelt bli et problem når en IKKE kan croppe eller nesample, altså der en må bevare både midten og hjørnene i bildet . Jeg finner det ikke, noe jeg ga beskjed om gang på gang . Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Hvor finner du svar på det jeg spurte om som var følgende: Når kan dette eventuelt bli et problem når en IKKE kan croppe eller nesample, altså der en må bevare både midten og hjørnene i bildet . Jeg finner det ikke, noe jeg ga beskjed om gang på gang . Det var var flere som sa - "Vi vet ikke" "Det avhenger av ..." osv Noe klarere svar kan du ikke få fordi det er så enkelt at ingen av oss vet nok enda. Nå er det mange her på forumet som har bred erfaring som gjør at de kan komme med noen antagelser, og du ble spurt om du kunne poste et par bildeekspempler der du tror det kan bli et problem. Men har du gjort det, neida. Gjør det, slik at den aktuelle tråden kan komme seg videre. Istedet for å komme med usaklige konspirasjonsteorier. Endret 12. mars 2012 av tomsi42 3 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hvor finner du svar på det jeg spurte om som var følgende: Når kan dette eventuelt bli et problem når en IKKE kan croppe eller nesample, altså der en må bevare både midten og hjørnene i bildet . Jeg finner det ikke, noe jeg ga beskjed om gang på gang . Som sagt, jeg gidder ikke ta den debatten igjen. At svarene du fikk ikke var de du ønsket å få (fordi spørsmålet ikke har et konkret svar) betyr ikke at de var usaklige. Og at folk prøver å få deg til å tenke over om problemet ditt faktisk er reelt bør du ta som en oppfordring til refleksjon, ikke som en fornærmelse. 1 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Hvor finner du svar på det jeg spurte om som var følgende: Når kan dette eventuelt bli et problem når en IKKE kan croppe eller nesample, altså der en må bevare både midten og hjørnene i bildet . Jeg finner det ikke, noe jeg ga beskjed om gang på gang . Det var var flere som sa - "Vi vet ikke" "Det avhenger av ..." osv Noe klarere svar kan du ikke få fordi det er så enkelt at ingen av oss vet nok enda. Nå er det mange her på forumet som har bred erfaring som gjør at de kan komme med noen antagelser, og du ble spurt om du kunne poste et par bildeekspempler der du tror det kan bli et problem. Men har du gjort det, neida. Gjør det, slik at den aktuelle tråden kan komme seg videre. Istedet for å komme med usaklige konspirasjonsteorier. Hallo i luken, som jeg sa i den aktuelle tråden så er det vanskelig å ta bilder av det teoretiske problemet all den tid det ikke er kommet et kamera på markede med en slik sensor, det skulle vel si seg selv . Joda det var noe som sa de ikke viste og det er greit, men det var også de som på død og liv skulle løse problemet med enten nedsampling eller cropping til tross for at det gjentatte ganger var presisert at dette ikke var aktuelt i det tilfellet spørsmålet dreide seg om . Hvem er det som er usaklig her , jo du ser han i speilet ditt . Hvor finner du svar på det jeg spurte om som var følgende: Når kan dette eventuelt bli et problem når en IKKE kan croppe eller nesample, altså der en må bevare både midten og hjørnene i bildet . Jeg finner det ikke, noe jeg ga beskjed om gang på gang . Som sagt, jeg gidder ikke ta den debatten igjen. At svarene du fikk ikke var de du ønsket å få (fordi spørsmålet ikke har et konkret svar) betyr ikke at de var usaklige. Og at folk prøver å få deg til å tenke over om problemet ditt faktisk er reelt bør du ta som en oppfordring til refleksjon, ikke som en fornærmelse. Jeg tok det ikke som en fornermelse men om du spør om brus og alle svarene dreier seg om melk, ja da gir vel du også opp en diskusjon . Endret 12. mars 2012 av Snekker`n Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Kan sensoroppløsning/objektivoppløsning-debatten kanskje fortsette i den aktuelle tråden? Denne tråden handler ikke om oppløsning. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Velger å svare i den opprinnelige tråden. Ingen vits i å avspore denne med diskusjon om spesifikke emner. 2 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Det var jo synd :-) Men om du fjerner kikkertbrillene som er på bildet (også kalt skylapper) så vil du se at alt blir mye lysere , du får et betydelig bredere syn på saker og ting og vil se at alt ikke er bare sort / hvitt Beklager at jeg bruker ungdommelige kulturreferanser, men her er altså hva bildet betyr: “I Don’t Want to Live on this Planet Anymore” is an expression and reaction image often used to show disgust or disappointment with others. Based on a character stillshot of Professor Farnsworth from the animated television show Futurama , the reaction image is frequently used on image boards and forums when replying to someone else’s post that is deemed irritable or disagreeable Nei men man trenger jo ikke spekulere serlig mye om hvem det hintes til her i tråden Det aller meste som er sagt har vært på generelt grunnlag. At du blir fornærmet og kjenner deg igjen, betyr kanskje at du burde gå i deg selv og tenke over hvordan du oppfører deg på forumet? 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå