Gå til innhold

Spørsmål angående valg av Realfag

Anbefalte innlegg

Hei, søkte nylig videregående skole for 2012/2013 vg2 og søkte realfag. På skolen min var det slik at vi for noen uker tilbake siden skulle velge fag for neste år og slik jeg skjønte det måtte jeg ha minst 2 fag fra det valgte område jeg valgte. Fagene jeg valgte var IT og S-Matte, samt Økonomistyring og Samfunnsøkonomi. Nå har det seg slik at jeg skal bytte skole til neste år så er litt usikker hvorvidt jeg får disse fagene og hvordan det blir for meg som ny. Er det vanlig å velge fag allerede før 2. året? og vil skolen min evt sende disse fagene til den nye skolen min? Har ikke akkurat lyst til å ta fag som kjemi eller biologi, men må jeg så tar jeg dem.

Er veldig ussiker rundt dette, men slik jeg skjønte det måtte jeg ha minst to fag fra det programområde jeg valgte videre i VG3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er IT realfag? Det er riktig at du må fortsette med de samme fagene i vg3. 2 fag innenfor samme programfag (real/samfunn/språk)over 2 år = studiekompetanse. Helt normalt å søke fag før du begynner. Dette gjøres gjennom vigo.no og jeg vil anta at fagvalgene vil gjelde for den nye skolen også. Dersom du er usikker kan du spørre rådgiver/ringe den nye skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...