Gå til innhold

Beste snusen?

jonna96

Anbefalte innlegg

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har en god del venner som snuser..

Dem sier at all snus ikke smaker noe spesielt, unntatt at det smaker dritt..

En av dem har sagt at han skal slutte i over et halvt år, og han har enda ikke klart og slutte.

Og han hadde bare snust i 5 mnd før han sa det, så da ser du hvor fort du blir hekta på det.

Lenke til kommentar

Greit nok at det kanskje usunt og jævlig udelikat, men det at folk klager over hvor dyrt det er hele tiden blir litt dumt. Alle snakker om hvor mye penger man kan spare på å ikke gjøre det, men fakta er jo at man bare hadde brukt de samme pengene på noe annet dritt om man ikke snuste. Tror du seriøst at du hadde spart opp 200 000 om du ikke begynte å snuse Lolliekn? Man kan jo gjøre samme greia med alkohol, eller godteri og snacks,for noen går det jo sinnssykt mye penger på det. Med mindre man er helt narkoman avhengig av snus så burde det gå greit med økonomien.

(Jeg snuser ikke btw. Hater lukten, synes det ser helt retarded ut, og blir jævlig irritert av de små posene som legges overalt)

Edit: Til trådstarter Anbefaler jeg Skruf white, eller nick and johnny crushed ice (tror denne er ganske sterk, om jeg ikke tar helt feil), eller noe i den duren. Da lukter det ikke så ille, og man kan ikke se det noe særlig. Ikke finn på å putte i deg general bake snus eller noe i den duren. Æsj.

Endret av Carlgutt
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Penger er til for å brukes, så hvis du er glad i snus og har lyst å bruke penger på det, hvorfor ikke? Å begynne å sette opp regnestykker for å vise hvor dyrt snus er blir latterlig. Det blir det samme som å regne på hvor mye penger man kunne spart ved å ikke kjøpe brus, godteri eller fastfood. Å spare penger er ikke å unngå å kjøpe småting man har veldig lyst på. Hvis du skal spare penger kan du få deg en sparegris eller opprette en sparekonto og sette inn penger der. Gutten er klar over at det koster penger. Og alle vet at snus kan være helseskadelig og er avhengighetsskapende.

Blir oppgitt over mange av svarene du har fått i tråden. De fleste svarene handler ikke om å anbefale deg en snus, men å få deg til å slutte/ikke starte. Om du er 15 eller 40 år gammel, starter å snuse eller ikke - angår ikke meg og er heller ikke poenget med tråden. Tittelen på tråden er ikke "Bør jeg begynne å snuse, og i så fall hvor mye vil det koste meg?". Ingen av de her inne kan bestemme over deg og ditt liv, såvidt jeg vet. Så hva med å faktisk svare på det trådstarter spør om i stedet for å leke foreldre?

Her kan du lese mye om all slags snus, smak, nikotininnhold osv. Selv startet jeg i det små med å bomme snus fra min tidligere kjæreste, Catch, og jobbet meg oppover. Sterk snus vil føles sterk i begynnelsen uansett, men etterhvert vil du bli vandt med det. Akkurat nå snuser jeg Radical Red, en 'Xtra Strong' type som egentli skal smake chili - men det merkes ikke lenger :wee:

Meningen med livet er å gjøre det man liker å gjøre!

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det er ikke lurt å begynne bare så det er sagt. MEN det var ikke spørsmålet. Det går ikke an å bare snuse litt. Da sa jeg selv. Men det ble oftere og oftere, mer og mer. Men nå er jeg på villspor igjen.

Den beste snusen kommer an på hva du selv synest. Smak, Styrke osv. Selvfølgelig også hva den butikken har. Du får kjøpt nesten hvor som helst. De gidder stort sett aldri å spør om legg uansett. Hvertfall ikke på kiosker. Men tilbake til den beste snusen. Prøv deg fram! Finn ut hva du liker. Jeg må bytte snus merke hele tiden fordi jeg blir lei med engang. General er alltid god, har en spesiel smak. Så har du jo nick and johnny som har mange morsome smaker. Som mint, lakris, og CHILI (!) Kjøp pose snus, løs er bare ekkelt! Mange syns det er tøft, men skal love deg, ser helt jævlig ut, å fysj hvor griseri det er!

Lenke til kommentar

Nå har du hørt det mange ganger trådstarter, men ta det fra meg også. Det er mange oppsider med å snuse, men det oppdager du ikke før du har blitt avhengig, og det er hele poenget. Det er en gode du virkelig trenger først når du skulle ønske du ikke trengte den, og først da ser du alle ulempene ved det.

Snus kan i starten gi en alkohollignende rus eller eufori om du vil, men den forsvinner så latterlig fort. Plutselig vil snusing bli en vane og et ritual. Å snuse når du står opp og etter måltider blir en like viktig del av dagen som å kle på seg, har faktisk en kompis som rett og slett ikke spiser om han ikke vet han har snus tilgjengelig etter måltidet.

Snus er så klart ikke i samme gate som alvorlig alkoholmisbruk eller tyngre narkotikamisbruk, men det er litt samme prinsippene som gjelder. Det er egentlig bare tull og tøys å gå ned den veien, spar deg masse penger og sannsynligvis litt av helsen din (du merker det kanskje ikke nå, men når årene tærer ser du hva god helse er verdt) mens du enda har sjansen. Vanskeligere å slutte enn å aldri begynne :)

For å svare på spørsmålet ditt liker jeg General Ekstra Sterk Long (porsjon) best, men den blir kanskje litt sterkere enn det du ser etter. Om du absolutt skal begynne og driter i hva folk sier, vil jeg sterkt anbefale å begynne så svakt som mulig og bevege deg oppover. Da tror jeg du vil kunne nyte rusen lengst mulig før det bare blir pengesløseri :)

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...