Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Oppgradering av kontor-PC til spill-PC

Anbefalte innlegg

Jeg har fått litt lyst til å begynne å spille SWTOR.

PC'n som står på hjemmekontoret har per i dag følgende innhold:

GF615M-P33 med integrert skjermkort

4 GB Ram

AMD Phenom II X2 545 (3.00 GHz)

450 Watt strømforsyning

Jeg vil sette inn et nytt skjermkort og bytte prosessor.

Hvilket skjermkort bør jeg velge? og er det noe kompatibilitets problematikk jeg bør passe på? Med litt surfing så ser det ut til et kort i klassen Radeon HD 6770 er mest aktuelt (prismessig).

Det ser ut til å være en noe begrenset utvalg av prosessorer til AM3-socket, det kan se ut som om AMD Phenom II X6 1055T er eneste alternativ. Kan noen her hjelpe meg med å fastslå om denne er kompatibel med mitt gamle hovedkort? Er det noe mer enn en biosoppdatering som skal til for at det funker? Finnes det enklere AMD prosessorer som vil duge til formålet?

Vil comboen AMD Phenom II X6 1055T og Radeon HD 6770 være tilstrekkelig for at jeg kan spille SWTOR med tålelig høy oppløsning?

Jeg er takknemlig for alle svar!

Endret av Zenhouse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville prøvd å heller finne en Phenom II X4, det er bare noen få FPS mer med en X6, og grafikkortet stopper deg lenge før CPUen blir flaskehals uansett

så ville jeg også prøvd å komme meg frem til ett HD 7770 hvis du setter ned til en X4 :)

Lenke til kommentar

så ville jeg også prøvd å komme meg frem til ett HD 7770 hvis du setter ned til en X4 :)

kjøp heller hd 6850, yter litt betre og koseter ca like møje :w00t: det blir nok cpuen som blir flaskehalsen :(

Endret av i5-2500k
Lenke til kommentar

Ikke jør det, kjøp heller hd 6850, yter litt betre og koseter ca like møje :w00t: det blir nok cpuen som blir flaskehalsen :(

les litt benchmarks a :nei:

Les review

Lenke til kommentar

Ikke jør det, kjøp heller hd 6850, yter litt betre og koseter ca like møje :w00t: det blir nok cpuen som blir flaskehalsen :(

les litt benchmarks a :nei:

Les review

vet godt at HD 6850 er bedre

men prosessoren blir ikke noe flaskehals med mindre man er oppe på GTX 560 Ti 448/HD6950 nivå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...