Gå til innhold

Micro ATX i vanlig ATX-kasse?

daffyd

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal oppgradere den gamle serveren min (Celeron 300a). Vil bruke så lite penger som mulig, og helst ha et rimelig stille system. Hadde egentlig tenkt på et nVidia-chipset og en XP1800+ eller noe slikt. Det suverent billigste hovedkortet er et Micro ATX hovedkort. Vil det være mulig å dytte det kortet inn i et vanlig ATX-kabinett? Har ikke bruk for noen tilleggs-kort da det er integrert grafikk, lyd og nettverk.

Kan jeg bruke min gamle SDRAM (PC133?) sammen med XP, eller må jeg kjøpe ny?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, og takk for svar mtp RAM, samt link til demo-brukt MicroATX kort som var veldig rimelig. Den første linken til jarmo, som peker på et av msi sine MicroATX kort, nevner at FormFactor er MicroATX... Betyr det at man MÅ ha et MicroATX kabinett for å kunne bruke den? Jeg har et vanlig (Midi) ATX kabinett. Er det mulig å montere et MicroATX-kort i det, eller må jeg isåfall ha et MicroATX kabinett også?

Lenke til kommentar

Hvis XP'en skal gå uklokket og stille , så er det vel bare å kjøpe en sånn billig GlacialTech vifte eller noe i den dur , holder deg nede på 20 og noen få dB , og koster såvidt 100-lappen..

Antar du ikke skal begynne med vannkjøling på Budget-serveren din... :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...