Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan Snus påvirke kondisjon?

jonna96

Anbefalte innlegg

Hey! Jeg er 15 år og veier 62kg, starta å snuse for litt over 2 uker sia. Og vil si, digger det!

Men, har samtidig startet på Condis og trener sånn 3-5 ganger i uka og vil snusing påvirke treninga mi?

Pluss. Noen som har tips om bra mat å spise før og etter trening?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja

SNUS OG TRENING

Når du legger inn en porsjon snus stiger både puls og blodtrykk.

Nivåene forblir høye så lenge du beholder snusen i munnen.

De som snuser kan merke at det føles tyngre å yte maksimalt under trening og i konkurranser.

Nikotinet i snusen gjør at blodårene trekker seg sammen og øker motstanden for blodstrømmen.

Når blodtrykket stiger må hjertet arbeide hardere og du får dårligere kondisjon.

Jeg svømmer litt og bruker som regel å drikke litt vann og spise en halv / hel banan før jeg løper en tur.

Etter trening har jeg som regel i meg en banan til eller en proteinshake.

Edit : Emnetittelen ble endret så den skulle være mer informerende om det du ønsker å diskutere / spørre om, det er fritt opp til deg å endre denne til noe mer passende så lenge du passer på at den er nettopp det.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Tips: Slutt å snuse mens leken ennå er god. Det er neppe like kult når du om et par år skjønner hvor dumt det var og begynne å snuse. Og ikke minst hvor mye penger du har brukt på det.

Hvor mye tenker du å snuse? Det blir vel fort en boks i uka etter hvert. Hvis en boks koster 70kr eller noe, så blir det

70kr x 52 uker = 3640kr i året.

Det blir vel fort to bokser i uka etter hvert også, og da er vi oppe i 7280kr... De pengene kunne du brukt på ganske mye annet som er minst like morsomt som å dytte ei klyse med shait inn under leppa :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...