Gå til innhold

a8 3870K, 64GB SSD, Asus FM1 Deluxe, 4GB RAM, drar dette mer enn 150w?

Anbefalte innlegg

Hei

HOlder på bygge ny htpc, og i dag, kjennom en venn av meg som jobber innenfor en står nettbutikk. Så kan jeg få a8 3870K amd cpu til samme pris som a6 3500.

Uansett.

Jeg har et kabinett som heter

Origen AE M10, dette har med en PSU på 150W

Her komponentene:

Asus FM1 Deluxe Hovedkort

4 GB Ram

64 GB SAmsung 830 Series SSD

A8 3870K Cpu (tdp 100w)

Siden Cpuen har tdp på 100w, så har jeg 50 watt igjen, bør det holde, eller er jeg i grenseland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som det holder , men med en gang man kobler til noe ekstra (Usb , dvd etc) så går den jo opp noen få W og da kan du jo få litt ustabil system.

Hadde psu'en vært på 250W hadde jeg vært sikker , men det blir vanskelig å vite uten å prøve det og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

å dæven, ser ut som jeg lever i grenseland.

Dette er vel i peak load, altså 100%, og tviler jeg bruker så mye kraft i xbmc. MEN, tror jeg velger å gå for a6 3500 allikevel, den har bare tdp på 65W, og da føler jeg meg litt mer sikker

Grunnen til at det bare er 150W, er at kabinettet er ganske lite og passer bare mini itx. Derfor er det en ekstern strømforsyning, alla det man får på bærbare. Kan jo gå opp en størrelse, men syntes kabinettet var så fint, fordi det var lite

origenae_m10_03.jpg

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

å dæven, ser ut som jeg lever i grenseland.

Dette er vel i peak load, altså 100%, og tviler jeg bruker så mye kraft i xbmc. MEN, tror jeg velger å gå for a6 3500 allikevel, den har bare tdp på 65W, og da føler jeg meg litt mer sikker

Grunnen til at det bare er 150W, er at kabinettet er ganske lite og passer bare mini itx. Derfor er det en ekstern strømforsyning, alla det man får på bærbare. Kan jo gå opp en størrelse, men syntes kabinettet var så fint, fordi det var lite

origenae_m10_03.jpg

cpu topper på 100w. ssd bruker rundt 3w så vidt jeg husker. ram og hk, et sted mellom 10-15w. overslag 120w. Hvis du mot formodning bestemmer deg for å kjøre systemet på full load og kobler til 4 eksterne disker (ikke flashminne da disse bruker mindre strøm) så kommer du for kort til. Jeg mener at 150w er mer enn nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...