Mic26 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Hei. jeg kjøpte en audi 100cc 1986 mod for snart 2 mnd siden og den har en tendens til å "slite" litt med å starte, den drar rundt i veldig lang tid, (til det nesten er tomt for strøm) før den til slutt starter, er det noen som kanskje kan hjelpe meg med hva det kan være for noe som feiler den? jeg vet ikke om det er som bare i kulden siden jeg ikke har hatt den i varme temperaturer enda, men den forje eieren sa at den bestandig hadde startet for han og han viste ikke hva det kom av. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 når ble pluggene byttet sist? Lenke til kommentar
Mic26 Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 når ble pluggene byttet sist? de skulle være ganske nye sa forje eier, han hadde vistnok byttet de aug/okt. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Forgassermotor med dårlig automatchoke? Lenke til kommentar
Mic26 Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Forgassermotor med dårlig automatchoke? har ikke forgasser motor. Lenke til kommentar
Mic26 Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 hvilken motor er det i den? d står en 2,2l rekke 5 bensin i bilen Lenke til kommentar
joka Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 da er det Bosch K eller KE jetronic innsprøytning hvilken har du?? greit å vite under feilsøking, begge funker omtrent likt, men det er endel forskjeller. K jetronic har bl.a en slik: Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Er vanlig åt når det blir dårlig kompresjon i motoren så blir ned ikke nok vakum på den trykkregulatoren så da starter den ikke fordi den ikke får bensin. Ta en kompresjonstest. Lenke til kommentar
Mic26 Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 da er det Bosch K eller KE jetronic innsprøytning hvilken har du?? greit å vite under feilsøking, begge funker omtrent likt, men det er endel forskjeller. K jetronic har bl.a en slik: ja jeg har en slik i bilen. Lenke til kommentar
joka Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 altså K jetronic, som er mekanisk innsprøyting uten "hjerne" det første du bør sjekke om gummibelgen mellom luftmengdemåleren og innsuget ikke lekker (falskluft) ta ut bensinpumpa og sjekk at silen under ikke er full av møkk.. pumpa ligger inni tanken, under et sort lokk i bagasjerommet.. sjekk kaldstartdysa.. bensintrykk: .. skal være rundt 5 bar, om trykket er ok, så kan det være enveisventilen i pumpa eller "Fuel pressure Accumulator" (den skal holde trykket oppe når motoren er av) som feiler.. ... en måte å sjekke om den kødder, koble strøm på bensinpumpa i noen sekunder før du starter motoren. http://audi100.selbst-doku.de/Main/KJetSystemBeschreibung Lenke til kommentar
Mic26 Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 altså K jetronic, som er mekanisk innsprøyting uten "hjerne" det første du bør sjekke om gummibelgen mellom luftmengdemåleren og innsuget ikke lekker (falskluft) ta ut bensinpumpa og sjekk at silen under ikke er full av møkk.. pumpa ligger inni tanken, under et sort lokk i bagasjerommet.. sjekk kaldstartdysa.. bensintrykk: .. skal være rundt 5 bar, om trykket er ok, så kan det være enveisventilen i pumpa eller "Fuel pressure Accumulator" (den skal holde trykket oppe når motoren er av) som feiler.. ... en måte å sjekke om den kødder, koble strøm på bensinpumpa i noen sekunder før du starter motoren. http://audi100.selbs...temBeschreibung okei, da har jeg jo litt å starte med å sjekke da, takk for hjelpen så langt da. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Du kan eliminere feil i bensinsystemet ved å prøve med startgass. Hvis bilen ikke starter med gass, kan du bruke krefter på tenningssystemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå