Gå til innhold

Synes om opsettet mitt?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har planer om å bygge meg en ny PC som skal brukes til å kovertere film, surfe, høre på musikk, redigere film osv.

Jeg skal bla. boote Mac OS på den og kjøre Final Cut Pro X, Logic osv, altså; det er Mac OS jeg kommer til å bruke, såkalt Hacintosh.

Jeg vet det finnes Hacintosh tråder der ute på ulike forum, men de virker veldig døde.

Jeg vil helst bruke så lite penger som mulig, så helst under 5300, - trenger ikke HDD og OS. Jeg har først lyst til å se hvordan det går uten dedikert grafikk, så hvis jeg i ettertid føler behov for et kraftigere grafikkort en det som er i prosessoren, så kjøper jeg det da.

Jeg må ha et Sandy Bridge opsett hvis riggen skal være kompitabel med Mac OS.

Her er opsettet.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1057713&su=3E2ED901-1950-4BEE-A138-EC75348EE914

Noe jeg burde endre på? Kabinettet er jeg ikke keen på å bytte ut.

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville valgt en I7 2600k eller i7 2700k prossesor.. den har en sånn greie som heter "hyperthreading" som er bedre til å redigere bilder, (i5 funker også)

Ville kanskje også ha valgt modulær strømforsying..

Du kan f.eks kjøpe billigere kabinett, og satse mer på strømforsyningen! :)

Lenke til kommentar

Skal du ha ett kraftig skjermkort evt senere, kjøp en 600w med modulær. Skal du kjøre sli/crossfire, må du kjøpe 650-750 å passe på att den har 4x 6-pins.

Feks. http://www.dustinhome.no/ocz-modxstream-pro-700-watt-psu/product/5010462266?intcmp=searchProvider_dacsa

eller

http://www.dustinhome.no/ocz-modxstream-pro-600-watt-psu/product/5010462265?intcmp=searchProvider_dacsa

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Hvis du bestiller det fra www.dustinhome.no får du råd til å kjøpe en i7 2600k prossesor! :)

skjekk dustinhome ut! :)

Hvis du bestiller fra dustinhome kan du se på denne PSU'en

http://www.dustinhome.no/ocz-zt-series-550-watt-power-supply-modular/product/5010618554?intcmp=searchProvider_dacsa

Er ikke vits med i7 2600k,2700k så lenge han bare skal game.

Kjør en i5 2500k du.

ekstra: Leste ikke att han skal redigere osv, men i5 skal funke så lenge han ikke skal heavy redigere osv.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

denne skal duge..i7 2600k har en ganske kraftig innebygd grafikkort som funker på noen spill, men skal du ha en kraftigere skjermkort, anbefaler jeg deg å kjøpe 650/750 Watt psu

denne skal funke fint

regner med at du skal bruke nettverkskabel? for hvis ikke må du kjøpe deg en nettverksadapter

PS: kabinettet kan du godt bytte + at du kan bytte ut prossesor med i5 2500k

post-270807-0-62496300-1331418855_thumb.png

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! :)

Merk: jeg er overhode ikke noe proff, er en amatør som vil lære meg å redigere. Jeg skal IKKE game, i5 går helt greit. Bruker i dag en iMac 24" Core 2 Duo m. 4 GB RAM til Final Cut Pro X, funker veldig bra, bortsett fra at jeg skulle hatt mere RAM.

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar

okei, men anbefaler å kjøpe på dustinhome, se på oppsettet mitt og bytt kabinettet til den du skal ha, og bytt prossesoren til i5 2500k hvis du vil.. selvom prossesoren ikke er best egnet for bilde redigering

Vil uansett anbefale deg å gå for 2600k prossesor, for engang i fremtida vil du bli "proff" og vil heavy redigere bilder, så da har du plutselig lyst på en ny prossesor som har hyperthreading funskjonen

Lenke til kommentar

Ikke derfor, minne brikkene er ikke så bra.

Kan anbefale Corsair Vengeance LP 8GB for 399kr.

Du har valgt ett mini-atx hovudkort for ett ATX kabinett.

PSU'en er ikke modulær, kan anbefale OCZ MODXSTREAM PRO 500 WATT viss du skal ha en billig god PSU.

Kabinettet er overpriset, med det oppsettet kan du heller la delene ligge utover golvet.

Skjermkortet er drit.

Du får bedre interigert skjermkort med en A8-3870K CPU ville jeg sagt.

Lenke til kommentar

Ikke derfor, minne brikkene er ikke så bra.

Kan anbefale Corsair Vengeance LP 8GB for 399kr.

Du har valgt ett mini-atx hovudkort for ett ATX kabinett.

PSU'en er ikke modulær, kan anbefale OCZ MODXSTREAM PRO 500 WATT viss du skal ha en billig god PSU.

Kabinettet er overpriset, med det oppsettet kan du heller la delene ligge utover golvet.

Skjermkortet er drit.

Du får bedre interigert skjermkort med en A8-3870K CPU ville jeg sagt.

kabinettet er lagt ifra overpriset... skjønner ikke hvor du får det fra... i tillegg så er ikke vengeance LP brikkene på lager, vi her nok anbefalt dem for mye

Ok. Jeg tror ikke jeg trenger et HK til over 1k. de til 5-700 burde vel holde?

Hva betyr "modulær" PSU?

Hvor sender Dustinhome fra?

modulær betyr at enkelte kabler er avtakbare, da slipper du ekstra kabler som blir liggende i veien

skjønner ikke helt hva det betyr hvor dustinhome.no sender fra... leveringstiden er ihvertfall vanligvis 2-3 dager

Endret av olestokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville heller invistert litt mer i ett slikt hovudkort: http://www.dustinhome.no/gigabyte-ga-z68x-ud3h-b3-ddr3-s-1155-atx/product/5010598669

Modulær PSU er som kommer med kabler som du setter inn i PSU'en selv og kan ta ut for å ikke få så mye kabel rot.

Har ikke noe hvor de sender fra, men de sender rundt om i hele norge/sverige/danmark.

For å sette opp en komplett bygg-selv PC er nok dustinhome der du uansett overall kommer til å få det billigest, å da tenker jeg ikke del for del, men overall.

Modulær eksempel: 34g3qfd.jpg

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Er enig med terje k.

PSU er ikke modulær

prossesor er ikke OC vennlig

bare 4 gb ram

Du he meir en nok plas å gjømma kablene i det karbinettet.

Når eg redigerte film brokte maskina over 5 gb ram.

Ke meine du at at cpu ikkje er OC vennlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...