Gå til innhold

Gode råd før opprettelse av Facebook konto

tepe2

Anbefalte innlegg

Har vært skeptisk til FB o.l. lenge. Men kjenner at jeg begynner å gi etter for presset. Kanskje på tide å stå innenfor istedetfor utenfor. I den forbindelse trenger jeg litt tips og råd. Spesielt med tanke på personvern.

Noe som er viktig å huske på før man registrerer seg? Tenker kanskje mest på ting man ikke kan endre i ettertid.

Er det noen opplysninger man ikke bør fylle ut? Hva med diverse innstillinger? Andre ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Facebook har mange innstillinger, både for å varsle på epost om hva som skjer og ulike sikkerhetsinnstillinger. Har aktivert at kun godkjente enheter kan logge seg inn, dvs om jeg bytter nettverk eller slikt så må jeg bekrefte ny enhet med en sms kode jeg får. Bruker også bitdefende safego appen for å få litt mer sikkerhet rundt linker og slikt.

Pass også på å velge hvem som skal se det som legges ut, om du skal dele info med nettsteder utenom facebook, og om søk i google skal gi treff på ditt facebook innhold. Alt dette står greit forklart i innstillingene, men du bør gå gjennom dem og huke av slik du ønsker det skal være.

Det er også greit å bruke vennelister, dvs lage lister på hvem du er venn med slik at familie havner i en familieliste, kollegaer havner i en jobb liste osv. Etterhvert som du får 3-400 venner er det greit å vite hvem som driver med hva.

Blir du med i grupper osv så vit at det er både offisielle og fansider. Prøv å kun bli venn med de offisielle. Husk også at når du blander familie, venenr og jobb så kan innlegg og bilder ses av alle.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...