Vitis Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg er en jente som i en lengre periode har slitt med spiseforstyrrelse i form av maks kaloriinntak på 1000. Får dog hjelp av profesjonelle for å komme meg ut av dette. Men i den siste tiden har jeg enkelte dager overspist i form av brød da jeg har vært sulten, eller rett og slett bare vil ha mer mat. Spiser da ca et halvt brød uten pålegg. Får veldig dårlig samvittighet etterpå, men spyr ikke. Kan dog gå resten av dagen uten mat. Jobber på bensinstasjon hvor vi steiker brød om søndagene. Spiser da "overflødig" brød på kantene når de er nystekte. Får vondt i magen resten av dagen grunnet at de er så varme og ferske, noe som igjen gjør at jeg nesten ikke klarer å få i meg noe annet senere på dagen. Sier til meg selv hver dag at " i morgen skal jeg IKKE spise av brødene," men så står jeg der foran brødene og klarer da rett og slett ikke å stå imot. I tillegg får jeg en intens frykt for vektøkning, selv om dette ikke har skjedd enda. Av en ernæringsfysiolog fikk jeg beskjed om å spise 2000 kcal i løpet av dagen, altså det dobbelte av det jeg gjør nå. Når jeg spiser disse brødene, aner jeg ikke hvor mange kcal jeg får i meg. Hva kan jeg gjøre for å komme ut av dette? Utrolig irriterende da jeg vil ha strukturerte måltider, fordelt på 5-6 måltider i løpet av en dag. Men dette skjer da altså ikke pga brødene. Har dere noen tips til meg? Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Slå deg hard da vel, ha litt vilje. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Finn mat som du liker. Varier maten, ikkje spiss det same kvar gong. Lag mat og SPISS den. Altså kl12 så skal du spise - då går du og gjer det. Så skal du spise igjen kl 5 - gå og gjer det. Selv om eg liker tynne jenter, men alt med måte. Anoreksi og berre bein er IKKJE fint. Du kan jo ha det som motivasjon: se fin ut, ikkje berre hud og bein;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå