flowerpower Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Noen som vet hvordan jeg kan få til slik "støvete" effekt på noen deler av filmen min? Når jeg sier støvete så mener jeg slik "forstyrelser" i filmen, akkurat som om det lå støv på filmrullene. Slik som ofte er på slike "klokke nedtellinger" om dere skjønner hva jeg mener. Bruker Adobe premiere 6.0 Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Du kan kjøpe et old-filter, grain-filter osv til Premiere 6, eller kanskje det er gratis`? Uansett så finnes det diverse plugins på nettet. Jeg er forressten 100% enig i signaturen din Lenke til kommentar
flowerpower Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 hm, vil helst unngå å kjøpe, siden jeg.. eh.. ikke har penger. Noen som vet om det går ann å gjøre det i adobe after effects? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 in you video effects folder you should have Quicktime, drag it to your clip and select COLOR TINT /sepiaQuicktime also has FILM NOISE /hairs& scratches or dust and film fading These should give the desired effect Greg C http://www.bigfx.com/dl_ok.htm < ellers kan du prøve en demo.. Men den er veeeldig dyr om du skal kjøpe den :| Fortsette å google er jo også et alternativ Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Quick Time effekten i Premiere kan brukes. Grei kvalitet, men bruker veldig lang tid på rendring. Finnes mange slike film effekter med bedre kvalitet som også endrer "flimmer" og farger for bedre å simulere film, men de koster ofte mye. Lenke til kommentar
A. Drenalin Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Du kan gjøre det selv. Med litt fantasi. Bluescreen og Photoshop er nøkkelord. Lag noen hårlignende streker med blå bakgrunn i Photoshop. Importer dem i Premier. Legg dem på V2, velg BlueScreen under Transparent, Legg til Roll fra Effects på "hårene", kutt ned duration til 0025, copy og paste det du nettopp laget, forandre litt på bevegelse under Roll and repeat. På den måten kan du få noe støylignende effekter. Men du må ha en videosnutt i V1 for å se resultatet. Det hjelper også hvis du legger Noise (Effect) på klippet i V1. Vet ikke om du skjønte oppskriften men. Lykke til. Lenke til kommentar
rese Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Det enkleste (og billigste!!!) er vel å behandle det filmklippet du skal benytte denne effekten på i Windows Movie Maker, og så sette det sammen med resten av filmen etterpå. Finnes flere "filter" av denne typen, som får filmen til å se "gammel" ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå