LonelyMan Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Jeg har stilt dette snedige spørsmålet tidligere men fikk ikke noe svar, spør igjen. Hvordan kan jeg effektivt og raskt flytte en paragraf med tekst fra under en annen paragraf og "smelte" den inn EN tabulator til høyre for den første paragrafen i Word eller notepad? Slik som bildet nedenfor illustrerer: Endret 10. mars 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg har stilt dette snedige spørsmålet tidligere men fikk ikke noe svar, spør igjen. Hvordan kan jeg effektivt og raskt flytte en paragraf med tekst fra under en annen paragraf og "smelte" den inn EN tabulator til høyre for den første paragrafen i Word eller notepad? Slik som bildet nedenfor illustrerer: Hei, jeg gjør dette relativt rutinemessig. Hovedsaklig i en editor under linux som heter 'vim'. Det er dog mulig å utføre dette i Notepad++ (google it) og muligens Editpad. Det gjøres ved å merke teksten du ønsker å flytte med shift-alt trykket inn, enten vha musen, eller (ofte lettest) piltastene. Som en siste utvei kan du også bruke excell Mhv, Beej80 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Er litt usikker på, om jeg forstår problemet ditt! For dette ser for enkelt ut. Og jeg undrer også på hvorfor du har startet med et "stående ark", når du burde forstått at du trengte et "liggende ark". Men det er mulig du driver å korrigerer, på noe andre har laget. Men det første jeg ville gjøre, var å endre utskriftsretning/"arkretning", til "liggende". Slik du har fremstilt dette, så må jeg anta at det er brukt "enter"/linjeskift, når du var ferdig med blå tekst, i første linje. I så tilfelle, er det bare å "merke" teksten du ønsker å flytte og så plasser du "markøren", inntil og bak blå tekst, på første linje. Bruk så "tabulatoren" og flytt innlimt tekst, så langt til høyre, som du ønsker. Så er det bare å gjenta prosessen, for hver linje. Hvis dette løser problemet ditt, vil jeg anbefale deg å instruksjonsbok for Word, Eks. Word for Dummies. For da trenger du mer hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå