Ron Burgundy Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Har planer om å kjøpe meg nettbrett. Det jeg har fra før er en stasjonær og netbook, begge med windows 7. Har også en androidmobil. Ønsker en så sømløs opplevelse som mulig, både ift produktet alene og ift synkroniseringer. Krav til nettbrettet: -Må kunne synkronisere kalender (google) og e-post (gmail OG hotmail) -Må kunne synkronisere bokmerker (bruker fx, den viker jeg ikke fra, har gitt f.eks. chrome utallige forsøk) -Et godt Officealternativ (synkroniserer med dropbox) (Kommer det microsoft office til ios?) -Notat/huskeliste som kan synke mellom alle enheter (her er jeg helt åpen) -Spille av/åpne filer (musikk/video/bilder) fra delt mappe fra windows 7 (gjerne kopiere til og fra også) Heller i grunn veldig mot nettbrettet til apple, men usikker på spesielt siste punktet mitt. Synes i grunn ikke brukeropplevelsen til apple matches av android, og egentlig spesifikasjoner ift pris. Det jeg er bekymret for er begrenset funksjonalitet (??) med apples produkter, helt ny der... MÅ kunne spille av f.eks. avi filer og mkv, mp3 osv fra delte mapper. Må man bruke itunes noen gang? Har en gammel ipod classic, men der bruker jeg mediamonkey. Ønsker å unngå itunes. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Har selv en Asus transformer -Må kunne synkronisere kalender (google) og e-post (gmail OG hotmail) Ok -Må kunne synkronisere bokmerker (bruker fx, den viker jeg ikke fra, har gitt f.eks. chrome utallige forsøk) Regner med at firefox til android fikser det. -Et godt Officealternativ (synkroniserer med dropbox) (Kommer det microsoft office til ios?) Office er det flere alternativer til på market. Fulgte også med et office program på min transformer. -Notat/huskeliste som kan synke mellom alle enheter (her er jeg helt åpen) Microsoft One note -Spille av/åpne filer (musikk/video/bilder) fra delt mappe fra windows 7 (gjerne kopiere til og fra også) Fugerer ved hjelp av 3dje parts programvare. Så android vil fungere til disse formålene. Endret 10. mars 2012 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) dobbelpost Endret 10. mars 2012 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 Jepp! Har lenge siklet på transformer prime! Eneste minuset med den er rett og slett android. Tolk meg riktig, jeg har android på tlf og elsker det mer enn noe annet. MEN synes ikke det fungerer "glatt" nok. Finnes også mye mer tilbehør til ipad. Og det med office: hvis microsoft kommer med offisiell vil jeg tro de sender til ios først?? For begge parter må jeg enn så lenge nøye meg med office fra andre produsenter... Har one note klient til android?? Har office academic pro, med kun to lisenser (begge brukt). Ellers plager de mange begrensningene til ios meg, men mulig ics til tf201 gjør opplevelsen smoothere? (har vonde drømmer om natta etter å bare bla fra side til side på f.eks. galaxy tab 10 fra demoer på elkjøp og lignende...) Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Du trenger et program fra App Store for å åpne nettverksdisk, f.eks. FileBrowser burde gjøre nytten om reklamen stemmer. Alt det andre skal være nokså uproblematisk. En case: er man egentlig ute etter et godt alternativ til Word/Powerpoint (dvs. kjøper ideen om at disse programmene er gode) er Apples egne Pages/Keynote/Numbers suverene det meste annet – men disse syncer ikke (toveis) mot Dropbox. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Jepp! Har lenge siklet på transformer prime! Eneste minuset med den er rett og slett android. Tolk meg riktig, jeg har android på tlf og elsker det mer enn noe annet. MEN synes ikke det fungerer "glatt" nok. Finnes også mye mer tilbehør til ipad. Og det med office: hvis microsoft kommer med offisiell vil jeg tro de sender til ios først?? For begge parter må jeg enn så lenge nøye meg med office fra andre produsenter... Har one note klient til android?? Har office academic pro, med kun to lisenser (begge brukt). Ellers plager de mange begrensningene til ios meg, men mulig ics til tf201 gjør opplevelsen smoothere? (har vonde drømmer om natta etter å bare bla fra side til side på f.eks. galaxy tab 10 fra demoer på elkjøp og lignende...) Jeg kan ikke svare deg på noe om ios for der har jeg 0 erfaring. Men føler ikke at android 4.0 som er på transformer er noe minus. Og ja microsoft har kommet med one note client til android. Og om microsoft kommer med "portable office" vil jeg nesten tru at de kommer på både ios og android likt. Men om du alerede har android telefon er det jo også et + at programmene du har kjøpt også blir tilgjenglig på Pad'en om du velger android. Endret 10. mars 2012 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Tja. Det har nå versert en del rykter om MS Office for iOS i det siste, og en del av disse er at en Android-versjon ikke er på vei. Hvorvidt det er grunn til å tro på disse kildene i utgangspunktet er en annen sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå