Gå til innhold

TV ut - problem med DVD-avspilling

Gjest Slettet-CjU9gHZb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CjU9gHZb

Jeg har nettopp installert et MSI GeForce4 MX440T m/TV ut. Jeg får OK bilde på TV-skjermen (identisk med bildet på PC-skjermen), men når jeg prøver å spille av DVD med PowerDVD går bildet i svart på TV´en mens filmen kjører fint på PCens monitor. Noen som har ideer om hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CjU9gHZb

Problemet er jo at jeg f å r bilde på TVen, men ved DVD-avspilling blir filmvinduet svart. På PC-skjermen er alt OK.

Lenke til kommentar

Hey

Tror faktisk at du har problemer med macrovision. Macrovision som er en slags sperre ( som jeg har forstått av microsoft ) Du må nesten prøve å få vekk den, men det har jeg ikke peil. på åssen du skal greie, beklager...

Søk rundt på forumet, sikkert 9999 poster med det..

Lenke til kommentar

Du kan jo bruke DVDgenie. Jeg har riktignok ikke brukt det siden powerDVD3 var nytt så det er en stund siden, så jeg vet ikke om det virker enda.

Men uansett: Du kan også Rippe DVD platen til hardisken og spille den der. Du bruker smartripper og kopierer den til hardisken ,men du skal ha ganske stor plass da. (Men det regner jeg med at de fleste har)

Og TVèn må stå som primary siden du bruker akkselerasjon og skjermkortet bare gjør det på en av skjermene. (Og det er normalt sett dataskjermen hvis man ikke har stilt på noe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...