kivlok Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Håper noen kjenner til dette, og kan gi noen råd. Kjøpte et ASUS P8H67-I mini itx HK som benyttes i en kontorpc. Trodde da at det integrerte skjermkortet skulle takle 2 skjermer. Det gjør det til en viss grad men kun med VGA + DVI eller HDMI. Ved oppstart av PC med HDMI og DVI på hver sin skjerm får jeg opp det samme skjermbildet på begge, men dette går over til en skjerm etter boot logoen. Så, trenger et skjermkort som takler 2 digitale tilkoblinger, om det er 2x DVI, DVI + HDMI, DVI + Displayport eller HDMI + displayport, om overganger osv er nødvendig spiller ingen trille. Men det må være lite nok til å gå i et itx kabinett og selvfølgelig være så billig som mulig. Jeg har googlet og forsøkt etter beste evne å finne ut om de rimeligste kortene klarer DVI + HDMI, eller lignende, uten hell. De billigste kortene jeg har funnet med 2xDVI har vært for store for kabinettet. Og de low profile kortene med DVI,HDMI og VGA utgang støtter to skjermer men jeg er redd for at det blir det samme som med det integrerte på HK som da blir med VGA + DVI/HDMI. VGA blir det ubehagelig dårlig bilde av i forhold til digital tilkobling.. En bekreftelse/tilbakemelding på noe som funker her blir satt pris på! Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Det finnes jo både eksterne skjermkort og eksterne pci rack bokser må, som disse: http://www.magma.com/pciexpress.asp Da står du friere til å velge skjermkort etterpå. Alternativet er å bytte kabinett til noe større som det er plass til større skjermkort i. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Du kan vel bruke det integrerte skjermkortet samtidig med et eksternt, kan du ikke? Dermed trenger du jo strengt tatt bare et billigst mulig skjermkort med DVI-utgang - det koster jo bare småpenger... Lenke til kommentar
kivlok Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Går det å bruke det integrerte skjermkortet samtidig så hadde jo det løst problemet veldig greit, hvordan finner jeg ut om det går uten å teste selv? Dette er HK: http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8H67I/#overview og med en i3 CPU og HD2000 GPU. Fant ikke no info om det støtter "multi GPU" eller hva det blir Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Skal gå bra det... Må sette 'iGPU Multi-Monitor'-settingen i BIOS til [Enabled]. Les mer på side 48 (2-19) i manualen: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1155/P8H67-I/e6346_P8H67-I_manual.zip Lenke til kommentar
kivlok Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Da satser jeg på at det går bra, greit å få en slags bekreftelse ihvertfall Takker og bukker, ha en god søndag videre!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå