Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] Rimelig skjermkort til kontor pc med 2xDVI

kivlok

Anbefalte innlegg

Håper noen kjenner til dette, og kan gi noen råd.

Kjøpte et ASUS P8H67-I mini itx HK som benyttes i en kontorpc. Trodde da at det integrerte skjermkortet skulle takle 2 skjermer.

Det gjør det til en viss grad men kun med VGA + DVI eller HDMI. Ved oppstart av PC med HDMI og DVI på hver sin skjerm får jeg opp det samme skjermbildet på begge, men dette går over til en skjerm etter boot logoen.

Så, trenger et skjermkort som takler 2 digitale tilkoblinger, om det er 2x DVI, DVI + HDMI, DVI + Displayport eller HDMI + displayport, om overganger osv er nødvendig spiller ingen trille. Men det må være lite nok til å gå i et itx kabinett og selvfølgelig være så billig som mulig. Jeg har googlet og forsøkt etter beste evne å finne ut om de rimeligste kortene klarer DVI + HDMI, eller lignende, uten hell.

De billigste kortene jeg har funnet med 2xDVI har vært for store for kabinettet. Og de low profile kortene med DVI,HDMI og VGA utgang støtter to skjermer men jeg er redd for at det blir det samme som med det integrerte på HK som da blir med VGA + DVI/HDMI. VGA blir det ubehagelig dårlig bilde av i forhold til digital tilkobling..

En bekreftelse/tilbakemelding på noe som funker her blir satt pris på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...