Malmern Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Heisann, skal fly til Alicante rundt 1. april og besøke slekta der nede, har prøvd å søke etter billige flyreiser, men billigste tur-retur jeg finner er rundt 6000,- , skal reise hjem rundt 7-8. april. Er dette å regne som billig til Alicante? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Om du skal reise når alle andre skal reise, for eksempel i påsken, så må du booke i tide om du ikke vil betale masse ekstra. Med Ryanair kan du fly 30. mars - 7. april for ca. 4500 eller du kan reise for ca. 3200 om du klarer 3. april - 7. april. Kan du reise fra Rygge skal Ryanair ha 3900 for 1. til 7. april. Det er en fordel å klare seg uten innsjekket bagasje som koster ekstra hos Ryanair. Om du ikke klarer ta vare på deg selv og for eksmpel ikke printer ut boardingkort selv så tar Ryanair også ekstra betalt. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Ok, takker for tips, men litt vanskelig å booke i forkant når jeg fikk vite det for litt over en uke siden om jeg ville ta meg en tur ned i påsken. Og blir neppe Ryanair, alt for trange seter for min del, hadde kramper i beina sist gang jeg brukte de. Skal sjekke hva Norwegian har rundt den tida, regner med det er det nest billigste etter Ryanair? Edit: Nvm, blir Ryanair, 1500,- mindre er strengt tatt ikke noe vanskelig valg. Det er en fordel å klare seg uten innsjekket bagasje. Så det vil si at jeg ikke kan ha med noe annet enn håndbagasje? Lykke til med å ha med klær for en uke i håndbagasjen. Endret 11. mars 2012 av malmern Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Btw, har et spørsmål, lønner det seg å veksle til / ta ut euro i Norge eller bruke bankkortet i Spania? Har DNB / Postbanken Leve. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Btw, har et spørsmål, lønner det seg å veksle til / ta ut euro i Norge eller bruke bankkortet i Spania? Har DNB / Postbanken Leve. Tommelfingerregel i utlandet: Ta ut med minibankkort Betal med kredittkort (om du har. Hvis ikke fungerer bankkort/VISA greit) Hva som er billigest av å ta ut i her hjemme og bruke kort i utlandet vil nok variere utfra kort og bank, men jeg tror neppe forskjellen blir så stor at det vil plage deg. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 6000,- er ikke billig nei, men problemet ditt er at du reiser i fellesferie, og da går prisene rett opp. Hvis du har is i magen så kan du vente et par uker til før du bestiller og håpe på billigbilletter. Jeg reiste 400kr en vei ifjor, men faren er at det blir fullt på flyene :/ Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 @StoreMyen Har ikke kredittkort da jeg personlig syns at det er noe herk, skjønner at det kan være smart for å unngå svindel etc., så det er godt mulig jeg kun bruker kontanter der nede. @-Tommy Ok, takker for tips, men har allerede bestillt reisa, ville ikke ta sjansen da det er lenge til de jeg skal besøke der og jeg har ferie samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå