Cuneax Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Volvo introduserer verdens første eksterne airbag. Nå kommer airbagen for fotgjengere Lenke til kommentar
netfrik Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) *slettet* Endret 29. mai 2016 av netfrik Lenke til kommentar
Xito Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Hva skjer hvis noen har det litt gøy en dag med å ligge på panseret mens bilen kjører, og de kjører litt fort mot en fotgjenger? Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Hva skjer hvis noen har det litt gøy en dag med å ligge på panseret mens bilen kjører, og de kjører litt fort mot en fotgjenger? Da er sjansen for at du kjører Volvo ganske liten 1 Lenke til kommentar
knuterikb Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Så nå kommer pansert farende i 200 km/t i tilegg til bilens hastighet? Jeg mener å huske at man kan bli drept av airbagen, om man trår i et ubesatt sete etter ulykke. Med det i tankene, stiller jeg meg kritisk til denne løsningen. Men for all del: Cred for å tenke nyskapende! Det er langt bedre å treffe et forholdsvis mykt panser "i 200 km/t" enn å treffe motorblokken som ligger noen få cm under panseret. Derfor er det mange biler som i mange år allerede har vippet opp panseret ved kollisjoner. Det nye her er bare airbag'en i forlengelsen av panseret. Og når det gjelder dine teorier om å bli drept av airbag'ene *etter* ulykken, så vil jeg si at selv om jeg oppfatter utsagnet som svært usannsynlig - men selv om jeg skulle godta det fullt ut, så vil airbagene uansett ha reddet svært mange liv før en eller annen en sjelden gang kommer opp i en risikabel situasjon slik som du nevner, så den avveiningen blir uansett lett. Lenke til kommentar
netfrik Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) *slettet* Endret 29. mai 2016 av netfrik Lenke til kommentar
XE DarkRunner Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 En ting å se testvideo.. men dette har jeg da hørt om før? Front mot front med aerobic baller på AFV! Jeg vet ikke hva som er bedre.. treffe et hoppeslott i 150km/t og bli sendt i retur mot asfalten eller være fullstendig ragdoll og ende som panserpynt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg