Eslu Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Hei. Tok ein synstest for ein stund siden, og fikk høre at eg er nærsynt og trenger ein justering på -1.2 på begge øynene. Det gjor susen med briller, aldri sett så skarpt. Men er det naturlig at det er mulig å se bedre eit objekt lang vekke fra, vis ein blinker med øynene\justerer musklene? Opplever akkurat dette, F.eks: Eg klarer ikkje å se mønsteret på ein garasjedør, 30 meter unna. Men etter at eg "justerer" musklene, eller måten eg ser på den. Så ser eg plutselig mønsteret? Høres ut som eg er gal... heh Endret 10. mars 2012 av Eslu Lenke til kommentar
EivindAO Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 det er normalt, der er øynene som " forandrer seg " noe lignende som fokusering på en kameralinse. jeg er selv nærsynt med -1.8 på begge øynene og jeg opplever det samme. Lenke til kommentar
Eslu Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 okei, takk for raskt svar. Lenke til kommentar
festen Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg tror du har skeive hornhinner og at du ikke har det ordentlig korrigert i brillene, dersom garasjedøren er med briller. Selv om du ikke har korreksjon for det i brillene, kan du greie å ta det inn uten, hvis ikke skjevheten er stor, men det kan slippe. Hvis strekene som blir uklare, er horisontale eller vertikale sier noe om hvordan skjevhet du har. Det er bedre å se på f.eks vinduskarmer på avstand, og se om det er de vertikale eller horisontale linjene som sklir ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå