Gå til innhold

Trenger tips til harddiskløsning

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt meg en MacBook Pro som jeg har valgt å kjøre alt av mine databehov gjennom. Før innkjøpet hadde jeg en HTPC stående med to eksterne og to interne hdd. Disse ligger på mellom 200 og 500 Gb. I tillegg har jeg en 500Gb som jeg bruker på Macen til backup og diverse.

Det jeg ønsker å gjøre er å fjerne en del av mine fysiske media som ligger og slenger: musikk, filmer og serier. Slik som jeg ser det sitter jeg med et utvalg løsninger, men er litt usikker på hva som er mest fornuftig:

1. Kjøpe eksterne kabinett til mine interne hdd og bruke det jeg alt har (5 hdd totalt) sammen med Macen som kobles til TVen

2. Kjøpe en helt ny 3TB ekstern hdd

3. Få til en serverløsning med HTPCen - har ingen erfaring med dette

Kan dere gi meg noen anbefalinger? Er det andre veier å gå? Alternativ 1 virker som det mest sannsynlig blir dyrere og mer klumsete enn alternativ 2, så det er kanskje ute av vurderingen uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om HTPC'en ikke er solgt kan du montere eksterndiskene inni den maskinen og bruke den som " filserver " det enkleste da er å dele en mappe over nettverk om macen godtar delte mapper fra OS som er på HTPC'en.

Endret av Hårek
Fjernet unødig sitering
Lenke til kommentar

HTPCen er ikke solgt, men den slår seg av (fullstendig strømkutt) ca. ti minutter etter den blir slått på. Antar dette er et kjøleproblem på prosessoren, noe jeg har hatt før. Utenom dette så fungerer den i grunn veldig fint :) Må muligens inn og bytte kjølepasta på prosessoren. Siden dette med at den slår seg av er et problem som har vært før er jeg dog usikker på om det er det beste i lengden. Kunne ha vært greit å bli kvitt plassen den tar i tillegg. Tror forresten det bare er plass til 2 hdd inne i kabinettet.

Er det andre fordeler med å ha en filserver enn nettopp det, at det er en dings full i filer?

Endret av Hårek
Fjernet unødig sitering
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...