nexgen Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 MW3 VS. BF3? hvilken spill skal eg kjøpe? Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Hvis du ikke vil gå lei av et spill rimelig kjapt, spille mot 12-åringer, møte cheater etter cheater, og du tror du har litt skills anbefaler jeg BF3 på det sterkeste. Spiller du dog på konsoll kan du bare glemme hva jeg sa og kjøpe hva du vil. Samme møkka uansett. Lenke til kommentar
nexgen Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Har desverre bare konsoll.. nytter ikke å spille på laptop. men takk for raskt svar Endret 10. mars 2012 av nexgen Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Drittunger er det i BF3,MW3 og på dette forumet så det slipper du ikke unna uansett hvilke spill du velger. Samme med juksing dessverre... Men spillene selv om dem er i samme sjanger er ganske så forskjellige egentlig. Om vi tar singleplayer biten først så synes jeg personlig det var mye mer action og gøy i singleplayer biten til MW3 en BF3 som ble litt tam der slik synes jeg. Har du spilt et Call of Duty spill før så vet du mer eller mindre hva du kan forvente deg liksom, det er action i bøtter å spann. Når det kommer til multiplayer så spørs det hva du foretrekker, noe mindre kart med rask infanteri action i MW3 eller større kart med variasjon av infanteri og kjøre tøy BF3. Hvor i MW3 det nok er mer fokus på å plaffe ned så mange som mulig så er det mer fokus på samarbeid i BF3. Varierer jo selvfølgelig hvilke spilltype du velger også da. Håper det er til litt hjelp 1 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Det er to forskjellige spill. Skal du ha et realistisk krigsspill velger du BF3, skal du ha et arkade skytespill velger du MW3. Jeg har begge og anbefaler BF3 på det sterkeste. Både til Konsoll og PC. Du ber om fanwars med den tittelen forresten.. Endret 10. mars 2012 av SLi Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 For å drepe 100 stykker uten problem -> MW3 For å tenke taktisk og ikke bare springe rundt -> BF3 1 Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Det er to forskjellige spill. Skal du ha et "realistisk" arkade krigsspill velger du BF3, skal du ha et arkade skytespill velger du MW3. Jeg har begge og anbefaler BF3 på det sterkeste. Både til Konsoll og PC. Du ber om fanwars med den tittelen forresten.. Fikset det for deg 1 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Det er to forskjellige spill. Skal du ha et "realistisk" arkade krigsspill velger du BF3, skal du ha et arkade skytespill velger du MW3. Jeg har begge og anbefaler BF3 på det sterkeste. Både til Konsoll og PC. Du ber om fanwars med den tittelen forresten.. Fikset det for deg Ja, mente mer realistisk, mer taktisk enn MW3. Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Klart det finnes drittunger i BF3 også, men majoriteten av drittunger kan du finne i MW3. Den typen som tror at hvis de kaller deg en kuksuger er dagen din ødelagt og du kommer til å ta livet av deg, selv om de høres ut som jenter. Jeg har spilt en god del BF3, og det er ytterst sjeldent at jeg møter på noen som cheater. Kanskje en cheater for hver 30. server jeg er på, men da er mappene likevel så store at du kan unngå de og likevel ha det morsomt. Det er riktig som de over meg sier ang. forskjellene mellom BF3 og MW3, men jeg vil dog påpeke at du også har mye rask infanteri action i BF3, samtidig som du har samarbeid, kjøretøy og en del taktisk planlegging. COD-serien har fantastisk Singelplayer, uten tvil! BF3 sin var derimot skuffende og kjedelig, men serien har uansett fokusert på online-delen i alle år; noe de får igjen for. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Ganske enig med han over, men jeg likte begge SP delene.. likte MW3 sin best, men har ikke n oe dumt å si om BF3 sin Endret 10. mars 2012 av SLi Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Mw3 = fast pased skyting hele tiden, Kun skyting det går på så blir utrolig kjedelig i lengden. Mw serien eller COD serien er et spill man kun sitter i en time eller 2 med. BF3 = slow Pased/ fast Pased skytespill, det er opp til en selv. velger man Team Deathmatch får man små baner som er tilegnet en rask match, velger man Conquest får man store maps med flere forskjellige typer Kjøretøy og en litt "tregere" match, men Morro er det uansett. Skaffer man seg et godt Team I BF3, så er Opplevelsen 100x bedre. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Bare jeg som synes BF3 har mye mer givende singleplayer? Føler liksom det er mer variasjon og givende skyting i BF3 mens MW3 følte jeg at jeg har spilt mange ganger før. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Begge er like shitty console ports. Liker du "battlefield" type spill der man har en stor slagmark, tanks, jeeps, fly, helikopter og infanteri. Da kjøper du deg Battlefield 1942, Battlefield: Vietnam eller Battlefield 2. Liker du cs-style fps der man spiller ~5v5, har objective å enten drepe hverandre eller plante/defuse bombe. Da kjøper du CoD 1, CoD2 eller CoD 4. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Jeg eier både Battlefield 3 og Modern Warfare 3, dog til PC. Battlefield har jeg spilt i over 200 timer, mens Modern Warfare 3 har jeg spilt i tre. Var superfan av MW2 og har spilt det i kanskje 800 timer - mye mer enn jeg har spilt noe battlefield-spill. Synes ikke Battlefield 2 var sånn veldig bra, mens BFBC2 spilte jeg en del, men ikke på langt nær så mye som MW2. Etter å ha anskaffet BF3 og spilt det i noen måneder, gikk jeg til innkjøp av MW3. Helt ærlig, det må være det dårligste spillet jeg noen sinne har betalt for. Jeg føler en konstant IO-lagg (at musa reagerer litt seinere på skjerm enn i "virkeligheten"), grafikken er sammenliknet med Battlefield 3 forferdelig og spillet fokuserer alt for mye på ting som i mine øyne ikke burde vært fokusert på (quickscoping og det greiene der). Er så lei av å høre at alle "drittungene" spiller CoD. Har vært hardbarka CoD-fan siden MW1 og helt fram til den dagen jeg kjøpte Battlefield 3. Det er rett og slett bedre. Endret 20. april 2012 av Audun0505 Lenke til kommentar
LVS Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 MW3 eiger Her har dok någen drøye folk: Lenke til kommentar
Vidkun Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Her lenge lurt på om de som spørr om hva de skal velge av cod eller bf xbox eller ps pc eller konsoll pc eller mac gt eller forza iphone eller android bare er ute etter å starte en krangel. 1 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Her lenge lurt på om de som spørr om hva de skal velge av cod eller bf xbox eller ps pc eller konsoll pc eller mac gt eller forza iphone eller android bare er ute etter å starte en krangel. BF PS PC PC GT Android Lenke til kommentar
LVS Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 evig diskusjon da Men vil nå sei at mac e best Viss du første skal game så kjøper du ein stasjonære gaming pc viss ikkje kjøper du mac og gamer på noko anna Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Å huff så mye elitisme her da. Macer er jo PCer de og. Vedig fine og lurt satt sammen PCer in fact. De er ikke så alt for robøste dog, og er veldig mye dyrere enn delene i dem. Og iallefall versjonen jeg har er stuck med en x86 EFI, selv om den bruker en AMD64 CPU, som GRUB ikke liker i det hele tatt. Det finnes versjoner av GRUB og liknende som kan jobbe rundt problemet, men de fleste operativsystemer kommer ikke med de versjonene. CoDMW3 på PC er ikke stort bedre enn MW3 på Xbox. Konsoll versjonen er ikke en dårlig port. Spillet ble laget med PS3 sin svake GPU og 360 sin svake CPU i tankene. Spillet har ingen dependancy-er som gjør en versjon mer portet enn den andre. PC versjonen har en rekke bugs, og langt flere juksere enn hverken av konsollene. Den mangler også veldig mye content. Dessuten er den ikke integrert på samme måte med "Elite". Det finnes ingen måte å få profilen sin fra Xbox versjonen på PC, selv om det går på PS3 (og sikkert Wii og). Avhengig av PCen din kan det se bedre ut, og ha høyere framerate. Spillet er ment til 2 stikker, men som de fleste PC-spillere foretrekker jeg mus. Er også mulighet for å bytte FoV på PC via hacking og tredjeparti software. Så det er ikke veldig straight forward hvilken som er den bedre versjonen. For min del så missliker jeg spillet generelt, men kjæresten min spiller begge stadig, og fra han hører jeg bare klager om PC-versjonen. Og hverken av spillene er jo særlig realistiske. Jeg synes jo det er bra, men er teit å reklamere for hvordan BF3 er så mye mer realistisk. Om du vil ha realisme anbefaler jeg Red Orchestra 2, og muligens ArmA. Og jeg kommer mye lengere i BF3 ved å bare run-and-gun enn jeg gjør i MW3 =P Mulig jeg bare er elendig i MW3 dog. Til dere som sverger til BF3 som det største og mest taktiske innen skytespill, anbefaler jeg dere å prøve ut Tribes 2 via Tribesnext. (Quake 3 via Quakelive er et godt valg for et MW3 equivalent). Lenke til kommentar
fenele Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Å huff så mye elitisme her da. Macer er jo PCer de og. Vedig fine og lurt satt sammen PCer in fact. De er ikke så alt for robøste dog, og er veldig mye dyrere enn delene i dem. Og iallefall versjonen jeg har er stuck med en x86 EFI, selv om den bruker en AMD64 CPU, som GRUB ikke liker i det hele tatt. Det finnes versjoner av GRUB og liknende som kan jobbe rundt problemet, men de fleste operativsystemer kommer ikke med de versjonene. CoDMW3 på PC er ikke stort bedre enn MW3 på Xbox. Konsoll versjonen er ikke en dårlig port. Spillet ble laget med PS3 sin svake GPU og 360 sin svake CPU i tankene. Spillet har ingen dependancy-er som gjør en versjon mer portet enn den andre. PC versjonen har en rekke bugs, og langt flere juksere enn hverken av konsollene. Den mangler også veldig mye content. Dessuten er den ikke integrert på samme måte med "Elite". Det finnes ingen måte å få profilen sin fra Xbox versjonen på PC, selv om det går på PS3 (og sikkert Wii og). Avhengig av PCen din kan det se bedre ut, og ha høyere framerate. Spillet er ment til 2 stikker, men som de fleste PC-spillere foretrekker jeg mus. Er også mulighet for å bytte FoV på PC via hacking og tredjeparti software. Så det er ikke veldig straight forward hvilken som er den bedre versjonen. For min del så missliker jeg spillet generelt, men kjæresten min spiller begge stadig, og fra han hører jeg bare klager om PC-versjonen. Og hverken av spillene er jo særlig realistiske. Jeg synes jo det er bra, men er teit å reklamere for hvordan BF3 er så mye mer realistisk. Om du vil ha realisme anbefaler jeg Red Orchestra 2, og muligens ArmA. Og jeg kommer mye lengere i BF3 ved å bare run-and-gun enn jeg gjør i MW3 =P Mulig jeg bare er elendig i MW3 dog. Til dere som sverger til BF3 som det største og mest taktiske innen skytespill, anbefaler jeg dere å prøve ut Tribes 2 via Tribesnext. (Quake 3 via Quakelive er et godt valg for et MW3 equivalent). Grunnen til at det mangler content er fordi spillene må strippes for features for å kunne kjøre/passe til consoles. Se på CoD spillene 1, 2 og 4 som har en haug med content som ikke fins på de nye spillene. Hvis man skal ha content kjøper man seg CoD 1, 2 eller 4 på PC. Samme når det gjelder BF, man kjøper heller BF42, NAM eller 2 på PC enn å sitte med 30 fps lock, 55 FOV og 24player på consoles. Når det gjelder "gun and run" er ikke nye CoD lagd for det da det er lagd for å sitte å fyre opp campingbål og killstreaks. Det finnes grenser på realsime før det blir kjedelig, spesielt for 12åringer som både EA og Activision har som målgruppe. BF spillene er hvertfall mer realistisk enn CoD 5+. Hvis EA ikke hadde vært så grådige på å kunne selge DLCs å heller gitt ut mod tools så ville BF3 snart kunne hatt Project Reality som var en veldig god mod for BF2 + en rekke andre gode mods for mer realisme etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå