Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Vil 480-watt strømforsyning være nok for Radeon HD 6770 1GB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs litt på komponentene du ellers kjører, men ettersom du spør antar jeg at du ikke har spesielt med high-end deler i PCen, og dermed vil en 480 Watts strømforsyning være nok.

Det er ikke hvor mye Watt strømforsyningen kan levere som er viktig, men heller hvor mange Amper forsyningen kan levere på ~12V linja.

Det skal også nevnes at strømforsyninger på under 500-600 Watt som regel ikke er noe særlig, bare til fremtidig referanse. :)

Endret av MrPr0
Lenke til kommentar

Det spørs litt på komponentene du ellers kjører, men ettersom du spør antar jeg at du ikke har spesielt med high-end deler i PCen, og dermed vil en 480 Watts strømforsyning være nok.

Det er ikke hvor mye Watt strømforsyningen kan levere som er viktig, men heller hvor mange Amper forsyningen kan levere på ~12V linja.

Det skal også nevnes at strømforsyninger på under 500-600 Watt som regel ikke er noe særlig, bare til fremtidig referanse. :)

Okay,det kommer ikke bare an på watten? Denne har 750w, men den er så billig.

http://www.pixmania.com/no/no/6969209/art/advance/pc-forsyning-mpt-7500-750.html

Hva er det som er galt med denne?

Lenke til kommentar

http://www.pixmania.com/no/no/6969209/art/advance/pc-forsyning-mpt-7500-750.html

Watt (effekt) er bare en liten del av strømforsyingen. Det blir som å si at en høytaler på 1500watt (PA monsterhøytaler) har 10x bedre lydkvalitet, en en 150w high-end høytaler f.eks.

Det er mye mer som har noe å si. Effektivitet (hvor mye strøm som blir om til varme) rippelverdier (avvik fra gitt volt) . stabilitet under last / ved brå belastninger osv.

Den strømforsyningen du linket til der, er garantert billigste av de billige komponenter.

Skal du ha noe rimelig og bra noe, kan f.eks. denne anbefales :

http://www.dustinhome.no/ocz-modxstream-pro-500-watt-psu/product/5010462162?intcmp=searchProvider_dacsa

449,- og den er modulær med sorte sleeved kabler i tilegg.

har kjøpt mange av de, og ingen har vært defekte, eller gått i stykker iløpet

av to år til nå.

Lenke til kommentar

Satt akkurat og skulle til å anbefale samme PSUen som Skognisse hvis du vil ha en billig og bra PSU til et oppsett med ett skjermkort. I tilegg støyer den lite og er modulær. Eneste jeg har å utsette på den er at kablene er korte, spesielt den 8 pin kabelen til hovedkortet, ikke i nærheten av mulig å legge den bak hovedkortet. Men til 450 kr så får du ikke mer PSU enn det der.

Den på 750W fra Pixmania hadde jeg ikke stolt på, så ut som noe billige greier.

Lenke til kommentar

•  
  • 2x 12V-rails på 20A hver som samlet gir en effekt på maks 480W (90-95% av all effekt en PC i dag trekker er på 12V-linja)
  • Advance er "kjent" for å merke strømforsyningene sine med 50% mer enn de realistisk klarer å levere i beste fall.
  • Det virker for godt til å være sant.
  • 42A på 3.3V tyder på at det er snakk om en strømforsyning som krever en gitt "balanse" av 3.3V-, 5V- og 12V-trekk der alle linjene leverer en viss mengde effekt.
  • Spenningsregulering og rippel er mest sannsynligvis ute av kontroll, dette vil skade maskinvaren din over tid og muligens drepe minne og harddisker.

Godt nok?

• Liker 1
Lenke til kommentar

[*]Spenningsregulering og rippel er mest sannsynligvis ute av kontroll, dette vil skade maskinvaren din over tid og muligens drepe minne og harddisker.

Godt nok?

Har du noe bevis på det gjelder denne eksemplaren?

Skal ikke nekte for jeg har hatt Advance i et av tilfelle som den første strømforsyningen, og er enig det er en billig strømforsyning og grei strømforsyning.

Har vel neppe verken overspenningsvern, konsluttningbeskyttet, overbelastingsvern, tempraturregulator.

Er også enig slike billige strømforsyninger f.eks Advance bør man bruke rippelmåler for å måle stabiliteten med spessielt viktig for overklokking. Da det raskt kan skje at hele maskinen går opp i røyk. Problemet med å kjøpe så billig strømforsyning er resultatene kan variere veldig og besparelsen raskt kan bli dyrt.

Piximania er neppe enkel på support heller så man må regne med pengene er tapt, så velg heller et annet merke eller få eksperter å måle strømforsyningen før du setter den inn.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Når en 750W PSU koster 275 kroner, så er noe nødt til å begynne å skurre ett eller annet sted. Man kan ikke produsere en PSU som skilter med så høy effekt og selge den for mindre enn en slikk og ingenting. Dette har pålitelige kilder som f.eks Jonnyguru, [H]ardOCP, Hardware Secrets bevist gang på gang.

Jeg vet ikke hva du i den tiden du eide den hadde kobla opp mot din Advance-forsyning, men disse boksene kan gjerne virke greit så lenge man ikke belaster dem så mye. Men når man overskrider en viss terskel (som gjerne er langt under merket effekt), så kan problemer begynne å melde seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig det spessielt dårlig av den strømforsyningen og oppgi så høy effekt.

Greit nok den er i nedre del av budsjett klassen, og dermed ikke kan forvente annet den virker.

Vi er nok enig i de strømforsyningene er kopi av et ekte produkt?

Vi er nok enig at det neppe er noe profesjonell levrandør som har bygget disse, (bakgård i kina).

Kan godt være studenter/slaver som får under 2 kr timen.

Problemet med slike strømforsyninger er for det første:

• Ikke EU godkjent. (Eller veldig manglende vilkår som opplyser om kvalitet)
  • Prisen får kvaliteten å virke latlig.

Lenke til kommentar

Greit nok den er i nedre del av budsjett klassen, og dermed ikke kan forvente annet den virker.

Vi er nok enig i de strømforsyningene er kopi av et ekte produkt?

Det er nettopp det den ikke er, slike strømforsyninger er oftest veldig barebone, de tar et eldgammelt design, kutter dette mest mulig ned og selger det. Det er ikke engang vits i å sammenligne med en X-760.

Lenke til kommentar

Lurer litt på hva Advance får i 80 PLUS sertifisering.

Det er nok stykkarakter, men alikevell er neppe alle strømforsyningene helt like på kvalitet.

Eller er det lite som sier hva en strømforsynings kvalitetskala er, annet at merke som consair er langt bedre.

MPT-7500 vil jeg ikke ser gammel ut, er mere vanlig med svarte strømforsyninger i dag.

Og uten 110/230 volt bryter, bortsett fra det ser den ikke så gammel ut.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Lurer litt på hva Advance får i 80 PLUS sertifisering.

Det er nok stykkarakter, men alikevell er neppe alle strømforsyningene helt like på kvalitet.

Eller er det lite som sier hva en strømforsynings kvalitetskala er, annet at merke som consair er langt bedre.

MPT-7500 vil jeg ikke ser gammel ut, er mere vanlig med svarte strømforsyninger i dag.

Og uten 110/230 volt bryter, bortsett fra det ser den ikke så gammel ut.

De kjøper mass 80PLUS-klistremerker...

Corsair lager ingen strømforsyninger, Seasonic, CWT, Superflower og Delta er eksempler på gode OEMs av PSUer.

110/230-volt bryter er det leeeeeeeenge siden jeg har sett på en strømforsyning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...