HKS Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 hvor er denne infoen fra? jeg har fått med meg at ihvertfall A10 skal bruke HD 7*** 7000-serien betyr ikke GCN... Allerede i dag så er 7000-serien full av en god blanding med VLIW5 og GCN. Lenke til kommentar
Lauen Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Tror ikke hardware får hørt det nok: AMD Fusion er optimalisert for 1866MHz RAM, den bruker jo 500 MB RAM til videominne. Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Kjempebra at dere tester mye bedre enn tidligere. Det som mangler nå er litt tester av f.eks videoavspilling og slikt Det forbauser meg at folk sier de vil se at dere bør ta skjermkort inn i testene. Det har vi jo klaget så mye på tidligere Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Hade gärna sett hur spel som WoW, Rift och Star Wars hade gjort sig på denna AMD plattform i ett par olika upplösningar. Vilket mini itx hade man valt med denna apu för bäst ytelse/pris? Lenke til kommentar
Lauen Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 en ting til: Vil gjerne se AMD Dual Graphics, altså en A8-3870K med et Radeon HD 6670 1 GB DDR5! Lenke til kommentar
wiak Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 i5 2500K koster liksom nesten det dobbelte av en A8 3870K og den er tregere i grafikk hehe, btw trinity vil nok slå ivy bridge, hvorfor?, er over 30% raskere etter rykter i grafikk,i tilegg vil trinity støtte displayport 1.2 samt eyefinity å jeg vil også legge til at en Radeon HD 6550D er omtrent like rask som et AMD Radeon HD 3870 fra 2007 Lenke til kommentar
tylo Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 AMD A8-3870 er IKKE en APU jeg vil anbefale særlig. Jeg har testet den og sent den tilbake. Den blir fort svært varm (95W TDP), og CPU-delen er ganske svak (bortsett fra hvis alle 4 kjerner utnyttes). Jeg forsøkte også Dual graphics med et HD 6670 noe som gikk fint, men APU ble fremdeles svært varm. Endte opp med Intel i3-2320 (3.3Ghz,65W TDP) + Asus HD 6670 Silent (66W TDP, kun 16cm langt) som til sammen koster under kr1700 - samme som en i5-2500K. Har nå nærmest helt stille, kjølig stue pc (Mini-itx) som kjører Battlefield 3 1680x1050, 45fps uten overklokking. Er meget imponert over i3-en. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Flott at dere tester "IGP". Mindre flott at eneste som testes er hovr bra de er til spill .... For å oppsummere som på smørpakkene: Kontorarbeid: Meget god egnet Flere skjermer: Velegnet Video: Velegnet Spill: Lite egnet Endret 11. mars 2012 av Spragleknas Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Nå skal jeg drive flisespikkeri: "Et skjermkort er intet must for å spille" sier overskrifta, det blir helt feil. Man trenger ikke å kjøpe et eget dedikert skjermkort for å spille, et IGP skjermkort er likefullt et skjermkort som et som står i en pcie port. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Skjermkort = kort som trenger kortplass. GPU = kan være montert på egetkort, som selvstendig brikke på hovedkortet, som en del av brikkesettet eller integrert i prosessoren. 4 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Leste at a8 får bedre utnytelse av raskere ram, minst 1866 var anbefalt. Det er helt riktig at Llano-APU'enes sterke GPU er begrenset av minnebåndbredde. At HW.no denne gangen har kjørt 1600mhz minnefrekvens er derfor mye bedre enn tidligere tester der de 400 streamprosessorene har måttet nøye seg med stusselige 1333mhz. Med 1866mhz minne ville Llanos ledelse mot SB vært vesentlig større (men da begynner det også å koste noe mer). Jeg er redd for at Trinity (Etterfølgeren til Llano, som får enda sterkere GPU) vil slite ennå mer med minnebåndbredde, og at de store produsentene av billigmaskiner ikke vil forstå viktigheten av å bruke et dollar på kjappere moduler enn 1333mhz. Intelsystemet koster allerede en del mer enn AMD-systemet, så synes man kunne lagt differansen i raskere minnebrikker for AMD-systemet for å få en sammenligning på ytelse til samme pris. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Og z77 spennende lesing: Virtu Universal MVP Enable 1. HyperFormance™ :A new technology which combines integrated and discrete graphics for uncompromised performance and improves gaming frame rates 30-70%. It's also supported with both ATI™ and NVIDIA® graphics cards. 2. Virtual Vsync : A technology designed to solve the ever lasting debate between quality and performance. Bring GPU performance from 60 FPS Vsync limit back to its maximum while keeping Vsync image quality and no tearing. http://www.xtremesys...Tested-Xfastest Dette har vist seg å fungere på z67 også Driver kan lastes ned fra guru3dforumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå