Matsi Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hei. Jeg har en pc stående her, ganske ny. Jeg fikk ikke noe bilde på skjermen, så jeg tenkte "åh, sikkert AGP porten som er ødelagt". Jeg prøvde med et PCI skjermkort, og maskinen gikk helt fint opp. Jeg kjøpte et nytt abit hovedkort, og startet maskinen med AGP skjermkortet. Maskinen startet på andre forsøket, og jeg kommer inn i BIOS. Men når jeg startet den på nytt ville den ikke fungere. Maskinen lager ingen pipe lyder, men du hører at harddisken starter å arbeide, alle vifter går rundt men ikke noe bilder på skjermen. Det som er merkelig er at led greia som viser at maskinen jobber lyser konstant orange. Noen som vet hva feilen kan være? Defekt cpu? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hva skulle det oransje lyset bety? Når du var inne i bios, hva stilte du på? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 På det orange lyset så kan du snu hdd-led kabelen så vil det virke. Hvis ikke så har du satt opp feil med master-slave på cd rom eller hd. Prøvd med reset cmos pinnen for og få bilde? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 På det orange lyset så kan du snu hdd-led kabelen så vil det virke. Hvis ikke så har du satt opp feil med master-slave på cd rom eller hd. Prøvd med reset cmos pinnen for og få bilde? Lyser det konstant betyr det at hd jobber hele tiden, dette betyr igjen at det er noe feil kobling i maskinen sannsyneligvis master / slave Har nettop holdt på med en gammel P ll maskin , når jeg startet denne startet hd og lyset stod på konstant men ingen bilde på skjermen. Etter nermere sjekk viste det seg at den dippen bak på hd var satt til slave, flyttet den til master og maskinen funket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå