Gå til innhold

Kjappt hjelp med css/html.

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å lage en meny nedover. Bruker bilder som linker. Hjem, Side 1 og Side 2.

Hvorfor får jeg en åpning der imellom Hjem og headern? Noen som umiddelbart kan se hva jeg har gjort galt? Jobber kun med css og html.

19094398.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å lage en meny nedover. Bruker bilder som linker. Hjem, Side 1 og Side 2.

Hvorfor får jeg en åpning der imellom Hjem og headern? Noen som umiddelbart kan se hva jeg har gjort galt? Jobber kun med css og html.

19094398.png

Prøv å nullstille padding og margin i body.

Lenke til kommentar

Jeg sletta alt jeg hadde, og begynte på nytt. Nett begynt å lære meg dette.

Men takk for hjelpa uansett :)

Hehe ikke noe problem, ingen ekspert selv jeg.

Men har brukt et par timer på dette selv og ikke alltid det blir som man vil.

Lite tips!! Installer Firebug i firefox så kan du endre i html og css og se forandringene på direkten.

Lenke til kommentar

Nice:) skal sjekke det ut. Nå bruker jeg ConTEXT. Vet ikke hva som er bra og ikke bra av editorer.

Er vel ikke dummen den, men endre der og save og så gå i nettleser for å se hva som skjer er kjedelig i lengden. I Firebug kan du sitte med pil opp og ned å endre tallene mens forandringen skjer med en gang. :) og ja det er Nice!!

Firebug lagrer ingenting i koden, så der kan du endre og legge til alt mulig bare for å teste.

Ta deg en titt på www.hjemmeside.org

Endret av tvervag
Lenke til kommentar

haha nå har jeg ikke dreve på med hjemmesider mer enn et par dager, så jeg har ikke rukket å bli lei av å endre, save, og sjekke det ut i nettleseren enda :p

lagrer ingenting? Så jeg kan ikke lage websida i firebug aleine?

Lenke til kommentar

Hehe du er vel ikke lei enda da nei, men vent til du skal begynne å floate ting rundt på skjermen, det er ikke store endringene som skal til enkelte ganger.

Nei du fortsetter å bygge siden din i den editoren som du bruker, og når du er i nettleser og finner ut at det ikke ble som du tenkte så kan du der teste om det feks skulle vært 4px og ikke 2px. Når du der har funnet rett tall så går du i editor og setter riktig. Da kan du spare deg for mange saves :)

Tro du meg, jeg har gått et år med web design og du blir lei etter en stund med nok motgang :)

Bare spørr om det er noe jeg kan hjelpe med.

Lenke til kommentar

Ja kan tenke meg at det kan bli litt frustrerende av og til. Jeg hadde ingen aning om hvor mye jobbing det kan bli med en og annen pixel. Finne ut, rekne, ja..

Jeg har faktisk søkt meg inn på webdesign selv. derfør jeg begynner med det nå haha.

Takker, jeg kommer tilbake om jeg sitter fast:)

Lenke til kommentar

Ja kan tenke meg at det kan bli litt frustrerende av og til. Jeg hadde ingen aning om hvor mye jobbing det kan bli med en og annen pixel. Finne ut, rekne, ja..

Jeg har faktisk søkt meg inn på webdesign selv. derfør jeg begynner med det nå haha.

Takker, jeg kommer tilbake om jeg sitter fast:)

Hvor har du søkt da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...