Gå til innhold

[Løst] Remote desktop problem etter Windows update

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en server hos OVH i frankrike.

Bruker kontrollpanelet til OVH for å installere Windows Server 2008 r2 Enterprise. Har MSDN konto og bruker lisens nøkkel derfra for å installere. Serveren kommer opp og Windows blir aktivert uten problemer. Har ingen problemer med å connecte via remote desktop og SSH med putty.

Men, etter at jeg kjører Windows Update og restarter serveren kommer problemene. Kan ikke logge inn med Remote Desktop etter reboot. Etter å ha googlet litt klarer jeg å finne ut at det mest sansynlig er en eller flere updates som krever at jeg trykker 'ok' eller en annen forespørsel fra updaten. Dette gjør av serveren blir stående å vente på dette før den kommer til inloggings skjermen og dermed klarer jeg ikke å få logget inn med Remote Desktop. Når jeg kjører Remote Desktop på min maskin får jeg login skjermen og den godtar brukernavn og passord men bare lukker remote dekstop med en gang. Klarer å logge inn via SSH med putty men får ikke gjort så veldig mye der.

Noen ide hvordan dette kan løses?

Håper dere skjønte problem beskrivelsen.

mvh.

Bjørn Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd med "mstsc /console" eller "mstsc /admin", uten "

Hvem av de varierer ut fra hvilken versjon du bruker...

edit: har du evt. ILO/RSB-type kort kan du jo bruke det for å se hva som skjer på skjermen.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...