Anonym259235 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg har ikke helt forstått hva det er eller hvordan det gjøres. Hva er hvitvasking av penger og hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 La oss si du har 2 millioner som du har skaffet på ulovlig måte, du kan ikke bare putte pengene i banken helt uten videre. Myndighetene vil begynne å snuse og finne det ut. Så det du gjør er å kjøpe ting som ikke må registeres av myndighetene men lar deg skjule formuen din. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 La oss si du har 2 millioner som du har skaffet på ulovlig måte, du kan ikke bare putte pengene i banken helt uten videre. Myndighetene vil begynne å snuse og finne det ut. Så det du gjør er å kjøpe ting som ikke må registeres av myndighetene men lar deg skjule formuen din. Det var omtrent det jeg trodde, ja. Takk for svar Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Ikke nødvendig å quote innlegg over. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Måtte smile litt når jeg så navnet på TS... Postet av anonym: d8d9049e70867205bf9907ad7b5baa7a 2 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Det har blitt vane ettersom hver gang jeg skal svare noen over, kommer det plutselig et innlegg imellom mens jeg skriver svaret. Sorry EDIT: Sånn som skjedde nå. Endret 10. mars 2012 av Al Capone Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) La oss si du har 2 millioner som du har skaffet på ulovlig måte, du kan ikke bare putte pengene i banken helt uten videre. Myndighetene vil begynne å snuse og finne det ut. Så det du gjør er å kjøpe ting som ikke må registeres av myndighetene men lar deg skjule formuen din. Det er jo ikke akkurat hvitvasking da, men heller skjuling... Å hvitvaske er strengt tatt å gjøre ulovlige penger lovlig, f.eks om du tjener 50 000kr dager ulovlig mens du går på trygd, og kjøper ett slott av en eiendom og 4 ferrarier vil myndighetene skjønne at det er noe galt. Men, om du i stedet oppretter en kebab-sjappe, kjøper masse kjøtt og slik ofte, fører regnskap, lager haugevis av kviteringer osv, så kan du lure myndighetene til å tro at sjappa går veldig bra, tilsynelatende kommer det masse penger inn i kassa fra kunder, men i stedet er det du som betaler inn, lager falske kviteringer og kaster kjøttet. Da vil du få en lovlig inntekt på papiret, med evt. regnskap å vise til ved sjekk og du kan kjøpe fet eiendom og 4 ferrarier Endret 10. mars 2012 av aklla waits for alice 2 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Takk for svarene. Da var hvitevasking det jeg trodde det var. Ble bare litt kluss når de jeg spurte alle hadde forskjellige forklaringer :/ Endret 10. mars 2012 av Al Capone Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Du kan jo lese om det på wikipedia. http://no.wikipedia.org/wiki/Hvitvasking Eller http://en.wikipedia.org/wiki/Money_laundering som inneholder veldig mye mer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå