Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med ASus crosshair V formula thunderbolt

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg bygde meg ny pc igår beståande av blant anna HK som nevnt i topic. Ved første gangs boot skjer det ingenting. Det vil sei, alle vifter starter, alle led lyser grønt.. Bortsett fra en som lyser rødt (:)) der står det cpu ettelleranna. Etter litt søk på netter ser det ut som eg må oppdatere BIOS fordi hovedkortet ikkje støtter prossesoren eg skal bruke(!!!).

Stemmer dette? Må eg avgårde å kjøpe enda en prossesor, KUN for oppdatering av BIOS?

Oppsett:

ASUS crosshair v formula thunderbolt

AMD FX8120

Crucial DDR3 1066MHz 8GB KIT CL7 ECC

Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vist det er am3+ hovedkort, så kan du bruke bulldozer, phenom II og athlon II

han kan ikke bruke FX cpuer før han har fått en BIOS oppdatering...

jeg ville bare prøvd å returnere CPUen og skaffa meg en Phenom II 1090T eller 1100T jeg

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Tja. Det burde kanskje stå på nettbutikkens hjemmesider om det trengs ny Bios Oppdatering eller ikke. Men hvis man tenker seg om så er det jo ikke forbudt å gjøre litt resarch heller da før man eventuelt kjøper CPU og Hovedkort eventuelt, for da slipper da i verste fall å kaste penger ut av vinduet.

En ting til. Når du får maskina opp å gå og alt er vel, så oppdater Firmwaren til OS disken din fort som F. Den disken der er i enkelte tilfeller ikke god med en orginal Firmware, så derfor bør/må den oppdateres.

Hadde disken selv i min hovedpc, men jeg ble så lei av mye tull med disken, selv etter oppdatering, så jeg flytta den over til en Laptop istede og der virker det som den fungerer bra da, men iallefall. Oppdater Firmwaren på disken.

Hvis du har mulighet til å koble SSD Disken til en annen PC via USB og oppdatere Firmwaren på disken mens disken er ren, så kan vel det være greit. Vet ikke om det er noe must.

Selv gjorde jeg det mens jeg var i Windows. Kjørte en restart på den, men så skal det sies at jeg formaterte disken etterhvert da.

Det gjorde jeg også når jeg hadde flytta den over i Laptopen.

Lykke til.

Hilsen. wil.

Endret av wil
Lenke til kommentar

ser ut som det er problem å finne kompatible cpuer.. Har lest en del på nettet uten å bli spesielt mykje klokare..

På komplett.no har det 1 av de prossesorene som er nevnt http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11204&mfr=&filter=A03395.K115596.. men dette er socket am3? vil det funke?

Komplett har tilbydt seg å flashe bios for meg, som betyr at eg må demonere hk pakke det ned og sende det. Noke som igjen byr på problem då eg ikkje har emballasjen hket kom i, og ikkje noke som er egnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...