Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alfa Romeo 156 2001 - Fusker lenge etter oppstart

Anbefalte innlegg

Hei

har en Alfa Romeo 156 2001 2.0 Selespeed jeg kjøpte i fjor sommer og nå har problemene tydeligvis begynte å komme. I den siste mnd har bilen vært vrien å starte og den fusker utrolig mye de 10-15 første minuttene etter oppstart. Vil egentlig kalle den en kengeru om dagen.

Når jeg starter bilen så kan det hende at jeg må starte den på nytt da bilen plutselig dør ut da den fusker, men når jeg starter den for andre gang går det helt fint. Selv etter jeg har fått dreisen på den så kan bilen være fuskende i flere minutter og være en kengeru.

Samtidig føler jeg at den ikke vil dra seg helt ut på turtallet og den går dårligere nå enn det den har gjort tidligere.

Ingen varsellamper lyser og kjørte også en diagnosetest og fikk ingen feil.

Noen som har erfaring med problemet og kanskje har noen tips til hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde et lignende problem i min 156, da kom det periodisk. Problemet ved min var at det lå olje i tennpluggene, hvis man bommer når man skal fylle olje renner det ned i tennpluggene nermest hullet.

Bare ta av lokket å sjekk, koster ingenting mer enn en torx bit om ikke du har fra før ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...