stukeren Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Kjøpte en gresk drakme seddel fra en kompis for 10 kr. Er det noen som vet hva den er vært, og hvordan jeg kan selge den? Den er av verdi 5000 og i mint tillstand. Link til bilde (5000 lapp, gammel serie) http://www.ecb.int/euro/exchange/gr/html/index.da.html#old Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Hellas bruker Euro og ikke Drakmer, så du har blitt lurt. Lenke til kommentar
stukeren Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 De brukte drakmer frem til 2001, hvor de gikk over til euro. Lappen er av den eldre typen drakmer. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Hjelper ikke. De har ingen samleverdi og er verdt ca. ingenting. Da drakmer fortsatt ble brukt i Hellas, var 5000GRD verdt ca. 110NOK, men i dag er det mer brukbart som dasspapir en samleobjekt. Lenke til kommentar
stukeren Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 Haha, jaja, den er jo fin da får se om jeg klarer å lure en til å kjøpe den til blodpris! Hvis ikke så kan jeg jo faktisk bruke den som dasspapir! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Dasspapir er nok det beste du får ut av lappen idag. Lenke til kommentar
stukeren Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 Har et annet spørsmål også hvis man stikker til en guldsmed, og har tenkte til å kjøpe gull for de, får man gjort det? Ikke smykke liksom, men bare reint gull? Tenker ikke på om det er lønnsomt, bare om det er mulig? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Har har et monter med sedler hengende på veggen, som et bilde. Jeg har foreløpig $1, 1000 VND, og ¥5. Mer verd enn dass papir, gjør som meg da vett! Edit: Du får vel ikke kjøpt noe gull når valutaen ikke er mer enn et stykke papir. Det blir tilsvarende å prøve å bytte inn en papirbit. Endret 9. mars 2012 av LostOblivion Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Det vil jeg tro, men gulsmeen vil nok helst ha inntekt på salget, så ikke forvent en god deal. Lenke til kommentar
stukeren Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 Litt harry å ha penger på veggen da! Men vet du om det er mulig å kjøpe gull hos gullsmed? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Det er jo mulig å kjøpe kjøtt hos slakteren, så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skal være mulig Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Har et annet spørsmål også hvis man stikker til en guldsmed, og har tenkte til å kjøpe gull for de, får man gjort det? Ikke smykke liksom, men bare reint gull? Tenker ikke på om det er lønnsomt, bare om det er mulig? For den seddelen der så er det vel ingen som vil selge deg noe som helst. I hvertfall ikke en gullsmed, de følger med på valuta priser og gull priser. Om du hadde mot formodning fått solgt den imot gull så ville du ikke fått rare freiene for den. Lenke til kommentar
stukeren Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 Tenker ikke på å kjøpe noe med lappen, men hvis man har 10000 NOK kan man da stikke til guldsmeden, og kjøpe gull? Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Tenker ikke på å kjøpe noe med lappen, men hvis man har 10000 NOK kan man da stikke til guldsmeden, og kjøpe gull? Har ikke allverdens peiling på detta, men skitt au Gull er nok mer for å sikre forumuen, gull stiger nok ikke noe særlig, men det synker nok ikke noe særlig, slik som valuta kan gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå