Gå til innhold

Hjelp til ny Gaming pc - Max 10k

Anbefalte innlegg

hei jeg vil kjøpe meg en Ny Gaming Pc men er ikke så god me hvordan jeg setter opp en pc så jeg lurte på om noen vil hjelpe meg me det :p

vil ha en som kan spille World of warcraft på fullt og kan spille andre nye spill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei jeg vil kjøpe meg en Ny Gaming Pc men er ikke så god me hvordan jeg setter opp en pc så jeg lurte på om noen vil hjelpe meg me det :p

vil ha en som kan spille World of warcraft på fullt og kan spille andre nye spill

world of warcraft krever ikke så mye, er det andre spill du vil bruke maskinen til som er kansje er mer krevende for maskinen ?

Lenke til kommentar

forslag:

post-227710-0-85315900-1331333694_thumb.png

det der var en veldig bra maskin, men jeg ville gådd for en I7 2600K i stedet for en I5 og SSD,

med SSD merker man mye på OS men ikke på spill, om man spiller bør man vente litt med SSD til man har skikkelig CPU. ( jeg klager ikke BTA (: )

Lenke til kommentar

forslag:

det der var en veldig bra maskin, men jeg ville gådd for en I7 2600K i stedet for en I5 og SSD,

med SSD merker man mye på OS men ikke på spill, om man spiller bør man vente litt med SSD til man har skikkelig CPU. ( jeg klager ikke BTA (: )

Til spill har det ikke noe for seg å velge en 2600k over en 2500k. Ville holdt meg til forslaget fra olestokk.

• Liker 3
Lenke til kommentar

forslag:

ikke for å klage, men nå tror jeg ikke du vet helt hva du snakker om, i5 2500K er like god i gaming som i7 2600K og 2700K

det i7 har over i5 er hyperthreading, noe som kun rundt 1% av spill kan bruke, og de som kan bruke det bruker nye motorer som tar mye mer bruk av skjermkort, så skjermkortet er flaskehalsen før man har rundt omkring 2 stk. HD 79*0 kort i CFX

Lenke til kommentar

forslag:

ikke for å klage, men nå tror jeg ikke du vet helt hva du snakker om, i5 2500K er like god i gaming som i7 2600K og 2700K

: Leer : jeg beklager, jeg er mer overklokker enn gamer så det er nok det som spilte inn akkurat der, pluss at jeg er en trofast AMD fan som kansje gjorde det litt værre, men da bør trådstarter gå for det originale forslaget (:

det i7 har over i5 er hyperthreading, noe som kun rundt 1% av spill kan bruke, og de som kan bruke det bruker nye motorer som tar mye mer bruk av skjermkort, så skjermkortet er flaskehalsen før man har rundt omkring 2 stk. HD 79*0 kort i CFX

Lenke til kommentar

Det holder til bare windows, ja, men etter hvert som du installerer programmer, legger deg seg filer på C: enten du vil det eller ikke.

om man ikke installerer masse program på datamaskinen så funker 60 GB fint, men om man installerer mange program er jeg helt enig, jeg bruker selv en 120 GB disk og det blir lite om man benchmarker osv.

Lenke til kommentar

1. Du trenger ikke quote meg, da det jeg skriver er rett over deg.

2. My point exactly. Jeg regner med at han kommer til å installere andre programmer og muligens spill på pcen, da blir det masse random filer på C:.

Lenke til kommentar

1. beklager quotinga, jeg trykker svar på postene jeg svarer på av ren refleks.

2. jeg er enig, men om han installerer spillene på den andre disken på handlelisten så funker det greit. men jeg er enig i at 60 GB blir litt lite. jeg bruker selv 40 GB av 120 GB SSD disken jeg har til OS.

Lenke til kommentar

60 GB holder nok til folk flest. jeg har 20 GB ledig av en 60 GB SSD. har en del programmer instalert men ingen spill på den disken. skal jaggu instalere mangen programmer for å fylle opp resten..

Endret av lals
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. beklager quotinga, jeg trykker svar på postene jeg svarer på av ren refleks.

2. jeg er enig, men om han installerer spillene på den andre disken på handlelisten så funker det greit. men jeg er enig i at 60 GB blir litt lite. jeg bruker selv 40 GB av 120 GB SSD disken jeg har til OS.

Jeg har 120GB SSD C:, og har 40 ledig, det blir jo mindre og mindre, men altså, det er opp til han. Jeg bare anbefaler å kjøpe større.

Lenke til kommentar

Det holder til bare windows, ja, men etter hvert som du installerer programmer, legger deg seg filer på C: enten du vil det eller ikke.

:wallbash:

dei aller fleste program/spill kan du velge hvilken en partisjon du vill installere det på :p

Jeg er klar over det, men du har temp-filer, oppdateringer osv. som du ikke kan bestemme over.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...