Gå til innhold

Raptor kicks ass!

UAM

Anbefalte innlegg

Har prøvd mine to Raptorer i Raid 0 en stund nå og må si at de virkelig freser. Det er så vidt jeg rekker å starte maskinen før operativsystemet er oppe og går. Mange har klaget på at de støyer, hørt verre. Anbefales på det sterkeste. :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har absolutt ingen problemer med innlegget ditt. :D

Tenkte bare å være hyggelig å hjelpe dersom du ikke var klar over at denne tjenesten var tigjengelig.

Dessuten vil jeg si at jeg holdt meg til topic'en. Topicen handler jo tross alt om anbefaling av en harddisk, og jeg viste en link der man anbefaler harddisker. :wink:

Lenke til kommentar

Takk for tipset, er fullstendig klar over anbefalingssiden, men ønsker ikke å gi en permanent reklame for et produkt. Denne tråden vil skyves ut av syne etter en stund når den har mistet interesse. Avslutter diskusjonen der.

Lenke til kommentar

Fungerer helt glimrende. Første og største forskjellen merket jeg under installasjon av XP, hvor de installasjonfilene som hadde blitt plassert på disken av inst. programmet, virkelig spydde ut. Hadde faktisk litt kontaktproblemer i starten hvor den ene disken forsvant, men det er fikset.

Lenke til kommentar

UAM:

Hvilken Raid kontroller bruker du?

Hvordan takler Raptor-raid mye jobbing, for eks at du bruker to program, som begge henter store mengder data(-samtidig)..?

Har vurdert å bytte ut mine WD SE disker... men er ikke overbevist om at det er verdt det. Personlig syns jeg at det er lagringsmediet som er sinken i et system. Virker som de fleste kun tenker på CPU og minne!

Lenke til kommentar

Mr_T:

Maskinen står i signaturen min, har dessverre ikke timet oppstarten enda, men skal gjøre det senere.

zemtex:

Bruker Sillicon Image SATA Raid som er onboard Asus A7N8X. Til det siste spørsmålet. har jeg for få referanser til å gi et fullgodt svar.

Lenke til kommentar

OK

En enkel måte å stresse diskene litt, er å bruke AVIpreview, åpne en divx som ikkje er ferdig, og starte noe annet (for eks en stort program) og se hvordan det går, i forhold til å gjøre de to tingene hver for seg...

PS: har du hatt vanlige WD disker (7200rpm)? tenker på forskjellen i støy mellom dem og raptor'ne....

Lenke til kommentar

Jeg oppfatter lyden som diskré, hvis jeg slår av alt jeg har av vifter kan jeg hører en svak høyfrekvent lyd. Den knitrer når den jobber, men støyer ikke mer en den ene 7200 disken jeg hadde i fra før, riktig nok ikke WD.

Lenke til kommentar

UAM: Har du kjørt media benchmark i Sisoft 2002? Kan du ikke gjøre det, å poste Read, og write speed her?

Jeg har 2 maxtor disker i S-ata raid0 og får lesehastighet på rundt 110mbsec :)

Rekker nesten ikke å skru på maskinen her heller før jeg er inne i windows :D Må nesten bare si at raid har blitt et "must" for meg" :wink:

Lenke til kommentar

apollox:

Fikk en sekvensiell lesehastighet på 103 MB/s. Du har to 120 gigs med høyerer lagringtetthet så den sekvensielle lesehastigheten din vil være høyere. Styrken til Raptor er i søketiden, som er på ca 5ms, dermed vil OS og programmer som består av mange småfiler lastes inn veldig raskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...