UAM Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Har prøvd mine to Raptorer i Raid 0 en stund nå og må si at de virkelig freser. Det er så vidt jeg rekker å starte maskinen før operativsystemet er oppe og går. Mange har klaget på at de støyer, hørt verre. Anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hva med heller å legge inn erfaringen din på erfaringer: WD Raptor Lenke til kommentar
UAM Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 La den inn her, hvis du har problemer med det, så er det en varsle mod. knapp lenger nede. Bruk den og hold de velmenende tipsene for deg selv eller hold deg til topic.. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hva med heller å legge inn erfaringen din på erfaringer: WD Raptor Du trenger ikke og lese og svare på denne tråden vist du ikke vil Det er andre som synest at en slik post er nyttig Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Har absolutt ingen problemer med innlegget ditt. Tenkte bare å være hyggelig å hjelpe dersom du ikke var klar over at denne tjenesten var tigjengelig. Dessuten vil jeg si at jeg holdt meg til topic'en. Topicen handler jo tross alt om anbefaling av en harddisk, og jeg viste en link der man anbefaler harddisker. :wink: Lenke til kommentar
UAM Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Takk for tipset, er fullstendig klar over anbefalingssiden, men ønsker ikke å gi en permanent reklame for et produkt. Denne tråden vil skyves ut av syne etter en stund når den har mistet interesse. Avslutter diskusjonen der. Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 du har de 2 rapter disc'ne med windows på i raid 0? funke det fint. skal skaffe meg barton 2500 oppgraderings kittet å et par sånne disker selv senere. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Fungerer helt glimrende. Første og største forskjellen merket jeg under installasjon av XP, hvor de installasjonfilene som hadde blitt plassert på disken av inst. programmet, virkelig spydde ut. Hadde faktisk litt kontaktproblemer i starten hvor den ene disken forsvant, men det er fikset. Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 lækkert,, korleis pc har du å hvor lang tar å starte pc'n før du i windows? Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 UAM: Hvilken Raid kontroller bruker du? Hvordan takler Raptor-raid mye jobbing, for eks at du bruker to program, som begge henter store mengder data(-samtidig)..? Har vurdert å bytte ut mine WD SE disker... men er ikke overbevist om at det er verdt det. Personlig syns jeg at det er lagringsmediet som er sinken i et system. Virker som de fleste kun tenker på CPU og minne! Lenke til kommentar
UAM Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Mr_T: Maskinen står i signaturen min, har dessverre ikke timet oppstarten enda, men skal gjøre det senere. zemtex: Bruker Sillicon Image SATA Raid som er onboard Asus A7N8X. Til det siste spørsmålet. har jeg for få referanser til å gi et fullgodt svar. Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 OK En enkel måte å stresse diskene litt, er å bruke AVIpreview, åpne en divx som ikkje er ferdig, og starte noe annet (for eks en stort program) og se hvordan det går, i forhold til å gjøre de to tingene hver for seg... PS: har du hatt vanlige WD disker (7200rpm)? tenker på forskjellen i støy mellom dem og raptor'ne.... Lenke til kommentar
UAM Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Jeg oppfatter lyden som diskré, hvis jeg slår av alt jeg har av vifter kan jeg hører en svak høyfrekvent lyd. Den knitrer når den jobber, men støyer ikke mer en den ene 7200 disken jeg hadde i fra før, riktig nok ikke WD. Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 yes! Takk for kjappe og gode svar! Du sier at de knitrer litt, men det blir å forsivnne i mit kab, for det skjedde med mine WD etter at jeg kontstruerte egen HDD holder som både støydemper og kjøler diskene Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg vurdere å kjøpte Raptor disken, så jeg vil bare si at denne posten hjelper på vei. Det slo meg ikke at det finnes en "erfaringer" side. Så som sikkert mange andre; bra post. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 UAM: Har du kjørt media benchmark i Sisoft 2002? Kan du ikke gjøre det, å poste Read, og write speed her? Jeg har 2 maxtor disker i S-ata raid0 og får lesehastighet på rundt 110mbsec Rekker nesten ikke å skru på maskinen her heller før jeg er inne i windows Må nesten bare si at raid har blitt et "must" for meg" :wink: Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Fikk samme feelingen når jeg gikk fra WDC800BB til IBM180GXP Lenke til kommentar
UAM Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 apollox: Fikk en sekvensiell lesehastighet på 103 MB/s. Du har to 120 gigs med høyerer lagringtetthet så den sekvensielle lesehastigheten din vil være høyere. Styrken til Raptor er i søketiden, som er på ca 5ms, dermed vil OS og programmer som består av mange småfiler lastes inn veldig raskt. Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Noen som har testet Seagate sine S-ata disker i raid? (Sandra resultat) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå