Kuzzye Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Har et irriterende problem der all svartfarge på pcen nå vises kun som rødt. Dette er først synlig i det maskinen startes og windows logoen kommer frem. Og deretter når pcen er på og kjører(kun der det normalt ville vært svart eller mørk farge). Problemet har oppstått etter en flyreise der selvfølgelig pcen lå i lasterommet på flyet. I tillegg har jeg tatt i bruk en ny lader fra hama, (en slik lader som kan bruker til en rekke pcer, overgang følger med). Dog den har riktig Wat instilling regner jeg med at det kan være noe annet enn laderen. Jeg har ikke mulighet til å få prøvd med en annen lader. Kan det være at skjermkortet er skadet, eller støvete. Eller er det en mer enkel måte å undersøke på? Problemet oppstår ikke HVER gang jeg starter pcen, men oftest. HP EliteBook 8530p Windows 7 ultimate interl R core TM duo CPU T9950 3.66GHZ 64bits servicepack 1 Det ligger ved en skjermdump av skrivebordet. http://bildr.no/image/1127412.jpeg vh Kyrre Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 på skjermbildet er alt svart svart Lenke til kommentar
Kuzzye Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 Oppdaget selvfølgelig at dette ikke vises på et slik screen shot, så sender ved et bilde tatt med mobilen. http://bildr.no/image/1127441.jpeg Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Tipper det er en løs ledning fra skjermen ned til skjermkortet. Ledningen sitter i ett spor på skjermkortet, denne har nok glidd litt ut. Ikke bare-bare å sjekke den på en laptop, men har sett samme feil tidligere. At feilen ikke kommer med på print-screen forsterker absolutt misstankene mine... Endret 9. mars 2012 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
Kuzzye Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 Du har helt rett aklla waits for alice, det var ikke så lett. Jeg måtte gi opp etter å ha skrudd ut alle skruer... uten å finne noe Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Her er en oppskrift på hvordan du demonterer den. Antagelig holder det med å ta av tastaturet, forhåpentligvis er det en litt løs kabel under der. MERK: Anbefaller i utgangspunktet ingen å demontere en laptop, det er ofte ganske vanskelig å både demontere og ikke minst montere. Du burde absolutt vite hva du driver med eller la noen som vet hva de driver med gjøre det. http://www.hp.com/hpinfo/globalcitizenship/environment/productdata/pdf/disassembly_notebo_200882715338.pdf Lenke til kommentar
Kuzzye Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg demonterte i dag tidlig skjermen og dyttet litt på kabelen bak på skjermen, og nå er problemet løst. Takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå