Gå til innhold

[Løst] Svart farge er erstattet med rødfarge

Anbefalte innlegg

Har et irriterende problem der all svartfarge på pcen nå vises kun som rødt. Dette er først synlig i det maskinen startes og windows logoen kommer frem. Og deretter når pcen er på og kjører(kun der det normalt ville vært svart eller mørk farge).

Problemet har oppstått etter en flyreise der selvfølgelig pcen lå i lasterommet på flyet. I tillegg har jeg tatt i bruk en ny lader fra hama, (en slik lader som kan bruker til en rekke pcer, overgang følger med). Dog den har riktig Wat instilling regner jeg med at det kan være noe annet enn laderen. Jeg har ikke mulighet til å få prøvd med en annen lader.

Kan det være at skjermkortet er skadet, eller støvete. Eller er det en mer enkel måte å undersøke på?

Problemet oppstår ikke HVER gang jeg starter pcen, men oftest.

HP EliteBook 8530p

Windows 7 ultimate

interl R core TM duo CPU T9950 3.66GHZ

64bits

servicepack 1

Det ligger ved en skjermdump av skrivebordet.

http://bildr.no/image/1127412.jpeg

vh Kyrre

post-139725-0-45860200-1331324287_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper det er en løs ledning fra skjermen ned til skjermkortet.

Ledningen sitter i ett spor på skjermkortet, denne har nok glidd litt ut.

Ikke bare-bare å sjekke den på en laptop, men har sett samme feil tidligere.

At feilen ikke kommer med på print-screen forsterker absolutt misstankene mine...

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Her er en oppskrift på hvordan du demonterer den.

Antagelig holder det med å ta av tastaturet, forhåpentligvis er det en litt løs kabel under der.

MERK: Anbefaller i utgangspunktet ingen å demontere en laptop, det er ofte ganske vanskelig å både demontere og ikke minst montere. Du burde absolutt vite hva du driver med eller la noen som vet hva de driver med gjøre det.

http://www.hp.com/hpinfo/globalcitizenship/environment/productdata/pdf/disassembly_notebo_200882715338.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...