Sjukkogmorley Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Flesket til i går og kjøpte en Acer Travelmate 803LCi (hvilken maskin!!) Den har en 4pins firewire kontakt, mens kabelen på min CF-kortleser (Lexarmedia Firewire kortleser) har en 6-pin kontakt. Anskaffet meg en 6-pin til 4-pin overgang, men jeg får ikke kontakt med kortleseren. Den har ikke strøm, ser det ut som. Firewire kontrolleren i maskinen fungerer som den skal. Er det noen som har erfart det samme tidligere? Gode råd for å få dippedutter til å fungere som de skal? Setter pris på konstruktive tilbakemeldinger!!! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 4 pin = ingen strøm 6 pin = inkl. strøm Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 4pins firewire kan også overføre strøm til aparater.. f.eks på min Dell X300, er der 4pins firewire m/power Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 altså du trenger en kabel med power Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 4pins firewire kan også overføre strøm til aparater.. f.eks på min Dell X300, er der 4pins firewire m/power Da tror jeg vi kan gå ut fra at det finnes powered og unpowered 4 pins IEEE1394 kontakter, akkurat som med USB kontakter. Eller? Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 vil tro det ja. f.eks på firewire kab. for 2,5" disker, de selger på bl.a komplett.no, står det at de ikke trenger ekstern strømforsyning. Har vært borti noen som tar strøm fra ps2-porten med egen kabel og.. Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 vil tro det ja. f.eks på firewire kab. for 2,5" disker, de selger på bl.a komplett.no, står det at de ikke trenger ekstern strømforsyning. Har vært borti noen som tar strøm fra ps2-porten med egen kabel og.. De trenger ikke strømforskyvning om de kobles til 6-pins kontakter, men om de kobles til 4 gjør de det absolutt. Det er egentlig helt latterlig at ikke laptop'er kommer med 6 pins kontaktet, man blir jo mye mindre mobil med en 4 pins kontakt som gjør at en må ha ekstra strøm til alt mulig. Apple har skjønt hvordan dette funker, men det er det svært få PC-produsenter som har. Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 4pins firewire kan også overføre strøm til aparater.. f.eks på min Dell X300, er der 4pins firewire m/power Det overfører strøm ja, men ikke like mye som en 6 pins. Der er jo derfor en har de to ekstra pinnene; for å overføre strøm. Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Det overfører strøm ja, men ikke like mye som en 6 pins. Der er jo derfor en har de to ekstra pinnene; for å overføre strøm. Jada, men en 2,5" hd skal klare seg med det den får fra en 4pins port.. mulig jeg tar feil, men de fleste 2,5" hd boksene fra eMagic skal hvertfall fungere uten ekstra psu Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jada, men en 2,5" hd skal klare seg med det den får fra en 4pins port.. mulig jeg tar feil, men de fleste 2,5" hd boksene fra eMagic skal hvertfall fungere uten ekstra psu Nope, min billionton 2,5" disk greier seg ikke med strøm fra 4pins port. ei heller 6 pins PCMICA-kort. På en skikkelig 6 pins (les: mac eller de fleste stasjonære PC'er) går det greit uten ekstra strømforskyning. Det med eMagic, har du prøvd eller bare tolker du annonseteksten til komplett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå