Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Random reboots ,og merkelig boot feil.


Anbefalte innlegg

Både for liten og for mye kan gi problemer, når det blir for mye så kan den overopphetes, bli ustabil og dermed gi feil , når den får for lite så vil det også framprovosere feil.

 

Vet du noe om hvordan man kan fikse problemet da? Er et ganske irriterende problem når jeg spiller eller holder på med arbeid på pcen og den plutselig skrur seg av og jeg mister alt arbeidet eller ødelegger for de jeg spiller med...

Sjekk om kjølaren står ORNTELEG :ermm:

 

Har skjekket det. skrudde den til og med av og på å la på ny kjølepasta :o

 

Og du la på riktig mengde pasta?

 

Regner med det ja. Men altså kan det forårsake random reboots og en så rar oppstart? Fordi når jeg kjørte det programmet nevnt over og det "test overclocka" så lå cpuen på 100% stress 4.2 GHZ på 62C og da kan det umulig være kjølinga det går på?

 

Nei det var kun ment ang mengden pasta :-)

 

Edit: Har du forsøkt å legge inn OS på nytt?

 

Kanskje verdt å prøve siden den virket som den skulle før..

 

Har formatert pcen og byttet harddisker, flere ganger... Dette er ikke første gangen problemet har vært , men det var borte i 3-4 uker også kom det tilbake igjen nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å ha lest en plass at det har/er mye RMA på Sabertooth hovedkortene. Har ett lignende problem selv men jeg har Rampage II extreme med en i7 920 cpu. Har sjekket SSD samt alle HDene + RAMen lurer på om det kan være PSUen (kunne kanskje vært lurt å sjekke i ditt tilfelle også hvis du har tilgang til en annen.

 

Men trodde denne Corsair hx 750 psuen jeg har skulle være "good shit" men men

Lenke til kommentar

Mener å ha lest en plass at det har/er mye RMA på Sabertooth hovedkortene. Har ett lignende problem selv men jeg har Rampage II extreme med en i7 920 cpu. Har sjekket SSD samt alle HDene + RAMen lurer på om det kan være PSUen (kunne kanskje vært lurt å sjekke i ditt tilfelle også hvis du har tilgang til en annen.

 

Men trodde denne Corsair hx 750 psuen jeg har skulle være "good shit" men men

 

 

RMA? Har en 550W corsair PSU som jeg kan prøve med men vet ikke om er nok power i den?

Lenke til kommentar

Mener å ha lest en plass at det har/er mye RMA på Sabertooth hovedkortene. Har ett lignende problem selv men jeg har Rampage II extreme med en i7 920 cpu. Har sjekket SSD samt alle HDene + RAMen lurer på om det kan være PSUen (kunne kanskje vært lurt å sjekke i ditt tilfelle også hvis du har tilgang til en annen.

 

Men trodde denne Corsair hx 750 psuen jeg har skulle være "good shit" men men

 

RMA? Har en 550W corsair PSU som jeg kan prøve med men vet ikke om er nok power i den?

 

Skal holde den vil jeg tro.. Du har jo heller ingen klokk på komponentene.

 

Hva slags psu? Hx, tx...

Endret av Tune_Up2
Lenke til kommentar

Mener å ha lest en plass at det har/er mye RMA på Sabertooth hovedkortene. Har ett lignende problem selv men jeg har Rampage II extreme med en i7 920 cpu. Har sjekket SSD samt alle HDene + RAMen lurer på om det kan være PSUen (kunne kanskje vært lurt å sjekke i ditt tilfelle også hvis du har tilgang til en annen.

 

Men trodde denne Corsair hx 750 psuen jeg har skulle være "good shit" men men

 

RMA? Har en 550W corsair PSU som jeg kan prøve med men vet ikke om er nok power i den?

 

Skal holde den vil jeg tro.. Du har jo heller ingen klokk på komponentene.

 

Hva slags psu? Hx, tx...

 

Var en 550W VX

Lenke til kommentar

Mener å ha lest en plass at det har/er mye RMA på Sabertooth hovedkortene. Har ett lignende problem selv men jeg har Rampage II extreme med en i7 920 cpu. Har sjekket SSD samt alle HDene + RAMen lurer på om det kan være PSUen (kunne kanskje vært lurt å sjekke i ditt tilfelle også hvis du har tilgang til en annen.

 

Men trodde denne Corsair hx 750 psuen jeg har skulle være "good shit" men men

 

 

RMA? Har en 550W corsair PSU som jeg kan prøve med men vet ikke om er nok power i den?

 

 

RMA = http://support.asus.com/repair/repairstatus.aspx?SLanguage=en

 

Det enkleste er nok å levere tilbake der du kjøpte greiene så lenge sjappa ikke er gått konk etc. Hvis det er snakk om å returnere noe utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...