ticker Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Hei. Jeg lurer på hva dere med ingeniør utdanning(bachelor grad) jobber med og hvilken arbeidsoppgaver dere har. Samt hva dere tjener. Om meg: Er 30år, jobbet som bilmekaniker tidligere, men pga en arbeidsulykke satte jeg meg på skolebenken og endte opp som maskin ingeniør med bachelor grad. Tok 1/2 år før jeg fikk meg jobb, men det er som servicetekniker bare.. Har dog ikke som oppgave å utføre servicejobber (med mindre våre servicepartnere ikke klarer å løse problemet), men kordinere jobber, håndtere garantisaker, har ansvaret for ettermarkedet, regelmessig kontakt med teknikere+ingeniører på fabrikkene i tyskland, italia og india. (snart med fabrikk i usa som er kjøp opp av oss). Skal snart begynne å holde kurser også. Jeg får brukt minimalt med kunnskaper fra høyskole og føler at en vanlig mekaniker kunne ha gjort jobben min.. Jobbet her i 7mnd nå og har fastlønn på kr 396.000,- i året + bonus + dietter. Lønnen skal forhandles i juni. Hvor mye bør jeg kunne kreve? Må til slutt nevne at jeg sendte 20-30 jobbsøknader, men ble aldri kalt inn til intervju utenom hvor jeg jobber nå...kansje pga opprinnelsen min?!? Endret 9. mars 2012 av ticker Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Start å søk på jobber etter et år i den jobben du er i nå (selvfølgelig mens du jobber). Da har du erfaring og er mer attraktiv. Jeg har blitt tilbudt lønn fra 420000 i året som nyutdannet (med bachelorgrad fra maskin). Jeg tar nå mastergrad i stedet. Mange sliter med at de har navn som ikke er "norske nok". Det er utbredt med diskriminering på den måten. Sats på seriøse firmaer slik som Statoil og Aker. Du finner jobb, det er umulig noe annet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå