Gå til innhold

Sniktitt: The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition (X360)

Anbefalte innlegg

Men jeg har også merket at PC-versjonen av multiplattform-spill får mindre og mindre love fra dere. Altså når det er snakk om anmeldelser. Svært ofte får man kun kritikk på Xbox-versjonen. Dette er trist, da PC-versjonen av slike multiplattform ofte har problemer med kontrollene, dårlig ytelse eller andre begrensninger som PC'en ikke fortjener. Disse aspektene er det viktig å få frem, men når ingen anmelder dem blir det vanskelig å vite om spillet er trygt å kjøpe i det hele tatt. Det hjelper lite når så få spill får demoer i disse dager.

Vi kjøper ikkje inn spel sjølv for å anmelde dei. Vi anmelder det vi får tilsendt, og den kjipe realiteten er at svært ofte får vi berre ein kopi av spelet, og då snakkar vi 360 eller PS3. Får vi tilsendt fleire eksemplar, og anmelder har all nødvendig maskinvare for å teste på alle plattformer, så blir det gjort.

Det har ingenting å gjere med at vi elskar PC mindre.

Kjem PC-versjonen på si side seinare, har mange allereie spelt spelet, og ein vel heller å prioritere nye spel enn å spele det same spelet to gongar.

Det er selvsagt forståelig at dere ikke anmelder versjonen av spill dere ikke får tilsendt.

... Men jeg stusser litt på det siste du sier. Mener du altså at, selv om dere får tilsendt PC-versjonen senere (når den versjonen lanseres), så vil dere ikke prioritere en anmeldelse av denne? Eller i det minste en kjapp oppdatering til originalanmeldelsen (som feks sier "jepp, det fungerer fint på PC også")?

Det finnes da massevis av folk som kjøper spill kun for PC, eller som avventer med å kjøpe konsoll fordi spillet skal komme på PC. Er det ikke disse menneskene dere skriver anmeldelser for? De potensielle kjøperne?

Setningen "og ein vel heller å prioritere nye spel enn å spele det same spelet to gongar" får meg nesten til å tro at dere anmelder spillene for deres egen del. Jeg forstår hvor du vil, men jeg synes bare det er litt snålt. Jobben gjøres da vel for leserne(?).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jeg i overkant kritisk når jeg håper på at den som eventuelt ender opp med å anmelde x-box versjonen har et litt mer inngående kjennskap til pc-versjonen enn artikkelforfatter, slik at vi som allerede har spilt det et par ganger ikke trenger være i tvil om forskjellene/forbedringer/forverringer?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...