Khredflog Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Har koblet til min LaCie harddisk for mac til min ASUS X93S. Laptoppen min greier ikke lese disken og jeg får ikke åpnet den. Er det mulig å innstallere noe tilleggsprogramvare som kan lese macdisker og evt andre macprodukter som minnepenner for mac? Trenger svar ASAP. Takker =) Lenke til kommentar
greenman Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Hvis du har en mac i nærheten kan du formattere den der til et format windows klarer å lese. Feks NTFS. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Ehh, NTFS? windowsformatet som Mac`maskiner ikke kan skrive til (eller lese, husker ikke helt)? Det ville vel ikke vært optimalt vist disken skal brukes til både mac og windows. Heller formater disken til fat32 eller ExFat, da kan alle maskiner lese den. Er litt usikker på om linux kan bruke Exfat, men det finner du ut med et raskt googlesøk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 MacDrive er et program du kan installere på din PC for å lese Mac-Disker. Ellers så er jo exFat et format begge kan lese og skrive til. http://www.mediafour.com/products/macdrive Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå