Gå til innhold

Kan Sv overleve denne bølgen?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Er dette en så stor sak. Lysbakken ga penger til noen offentlige penger til noen venner. Korrupsjon er svært vanlig i politikken og alle partiene gjør det. Partier ansetter venner, gir offentlig støtte til firmaer og venner som er vennelig til dem. Det er slik politikken er.

Jeg er langt mer beskymret for korrupsjonen i media, hvor alle mediene går sammen for å ikke dokumentere nyheter fordi de mener det har en uønsket effekt. Eller vårt statistiske byrå som driver med politisk agenda og lager modeller som feiler gang på gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette en så stor sak. Lysbakken ga penger til noen offentlige penger til noen venner. Korrupsjon er svært vanlig i politikken og alle partiene gjør det. Partier ansetter venner, gir offentlig støtte til firmaer og venner som er vennelig til dem. Det er slik politikken er.

Jeg er langt mer beskymret for korrupsjonen i media, hvor alle mediene går sammen for å ikke dokumentere nyheter fordi de mener det har en uønsket effekt. Eller vårt statistiske byrå som driver med politisk agenda og lager modeller som feiler gang på gang.

Så korrupsjon er greit fordi mange gjør det? Den kommer du nok ikke så langt med. Det samme gjelder alle påstandene du har om korrupsjon i ulike institusjoner uten fnugg av begrunnelse eller bevis. Jeg syntes det er bra de som blir tatt for korrupsjon mister sine viktige stillinger og håper de drar med seg alle som syntes det er greit eller forsøker å bagatelliserer det.

Endret av Dassen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så korrupsjon er greit fordi mange gjør det? Den kommer du nok ikke så langt med. Det samme gjelder alle påstandene du har om korrupsjon i ulike institusjoner uten fnugg av begrunnelse eller bevis. Jeg syntes det er bra de som blir tatt for korrupsjon mister sine viktige stillinger og håper de drar med seg alle som syntes det er greit eller forsøker å bagatelliserer det.

Jeg sa ikke at korrupsjon er greit og jeg er glad for at Lysbakken og co ble tatt. Jeg sa at dette er ikke er en stor sak. Jeg tror årsaken til at folk tror det er en stor sak, er fordi nordmenn tror det ikke finnes korrupsjon i Norge.

Iforholdtil SSB, så har jeg laget en tråd om det

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1366911&p=18161145&fromsearch=1&st=0entry18161145

Iforholdtil medier som ikke dekker nyheter. Husker du opprørene i Gøteborg?

http://forvisomelskernorge.blogg.no/1252950685_23_august_gikk_norske.html

Dette er de virkelige korrupsjonsproblemene i Norge.

Lenke til kommentar

[*]Hvor dumme er politikere?

[*]Hvor korrupte er de?

[*]Hvilken moral har de?

200px-Communist_3lemma.svg.png

Bytt ut Communist med Politiker (Etatist).

Ingen ærlige og intelligente personer vil bli politikere, derved sitte man igjen med politikere som enten er velmenende idioter eller slue løgnhalser.

Originalen:

One cannot but recall here a witty formula of life under a hard Communist regime: Of the three features—personal honesty, sincere support of the regime and intelligence—it was possible to combine only two, never all three. If one was honest and supportive, one was not very bright; if one was bright and supportive, one was not honest; if one was honest and bright, one was not supportive.
Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men er det slik at som sommerfuglegget fullstendig forvandles til puppe, larve og sommerfugl, så forvandles en ærlig politiker til en korrupt byråkrat når han kommer i posisjon?

Makt korrumperer alle.

Et aksiom eller en teori?

I teorien er jo teori og praksis det samme, men det er i teorien.

Jeg kan nok ikke bli politiker for jeg har for mange svin på skogen. Er det noen politiker som vil gjete dem? :blush:

Jeg har bestilt to domener:

tankeportalen.no

sannhetsdepartementet.no

Det er ment som satiriske siter. Er det noen som påtar seg å moderere dem om jeg smokker opp en drupal plattform på dem?

Det hvite hus som sikkert ikke er helt hvitt bruker drupal.

Jeg tenkte også å bestille en folkefiende.no, men det domenet ble etter hvert tatt. Og kverulanten.no (ikke min) er oppe og går.

Lysbakken kan ikke være leder for Sv etter dette er min mening, men det er min mening.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Ja, dette er veldig alvorlig. Som vi alle vet, uærlighet og korrupsjon starter i det små, og så bare baller det på seg. Enten må man være 100% ren, eller så må man trekke seg. SV, dersom de får Lysbakken som leder, er et fullstendig gjennomkorrupt og dobbeltmoralskt parti, noe som forøvrig ikke er nytt for politikere generelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det tragiske er jo at noen mener at Lysbakken med ett er blitt en bedre politiker. Det kaller jeg fullstendig forvandling.

Han trenger med andre ord en rask tur på gangen og vips så er han en annen person.

Og rent praktisk. Nytt på nytt i går. Kan en kaptein på et fotballag sitte på benken? Jeg er vant med at kapteinen gir fra seg bindet når han går av banen uansett grunn.

Regjeringne møter på slottet hver fredag, vel i det vi kaller Kongen i statsråd. Det er taushetsbelagte møter, selv for stortingsrepresentanter slik jeg har forstått det. Så kan Lysbakken sitte på Stortinget og utøve sin rolle som partileder på en fullgod måte?

Hvor ofte har en partileder i en samlingsregjering ikke vært medlem av regjeringen?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Under normale omstendigheter tror jeg han måtte ville gå av, men jeg tror også det handler om å bane vei for hun mange ønsker skal ta over senere. Kanskje det da også er en fordel i å ha en som ikke blir for sterk. Uansett kan alt skje, også tordentaler og benkeforslag som ender med at Holmås blir valgt, tror jeg. Det spørs hvem som isåfall tør levere en kraftsalve, uten en veldig eksplosiv tale og noen sterke som tar parti mot Lysbakken blir han valgt.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Dette som ble avslørt med Lysbakken vil ikke bekjempe mentaliteten til politikere så veldig, de vil være mer forsiktige, men de er fortsatt korrupte. De er som blodsugere, de stjeler i det små og suger i seg alt de kan få klør og nebb i. De er blodigler, blodsugere og er parasittiske mennesker, de henger seg fast på hardt arbeidende folk, og så tar de pengene deres og mer enn det.

En politiker alene krever hele årets skatteinntekt fra 5 jevnlige personer, det sier seg selv at dette ikke er en formel som kan vokse seg større.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ledervalget i SV har vært patetisk. Jeg er helt overbevist om at Holmås ville vært er en bedre og mer kreativ leder for partiet. Han kommer i det minste med politiske saker og har politiske utspill. Dessuten gjemmer han seg ikke bak et patetisk dårlig fliseskjegg.

Lenke til kommentar

Lysbakken blir ikke en bedre politiker av dette. Han blir kanskje litt mindre korrupt. Heiki Holmås har alltid vært en bedre politiker, han er bare mindre glatt.

Ift. skatteflyktnings politikertrekant vil jeg si at Lysbakken er politiker+intelligent og Holmås er politiker+ærlig. Da spørs det om SV vil ha en intelligent eller ærlig leder :new_woot:

Denne saken er glemt til neste valg, tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ledervalget i SV har vært patetisk. Jeg er helt overbevist om at Holmås ville vært er en bedre og mer kreativ leder for partiet. Han kommer i det minste med politiske saker og har politiske utspill. Dessuten gjemmer han seg ikke bak et patetisk dårlig fliseskjegg.

Men Lysbakken har bevist at han er flink til å se ut som Bambi på isen når han lyver, det teller langt mer enn konstruktiv kreativitet. Når det gjelder hår i ansiktet, er det bare hår i ansiktet ...

cool.gif

Lenke til kommentar

Men Lysbakken har bevist at han er flink til å se ut som Bambi på isen når han lyver, det teller langt mer enn konstruktiv kreativitet. Når det gjelder hår i ansiktet, er det bare hår i ansiktet ...

cool.gif

Akkurat det med fliseskjegget bringer assosiasjoner til et lærerværelse der den dominerende hanen på en en måte har kontroll over hønene, men kanskje det er slik SV har blitt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

cool.gif

Akkurat det med fliseskjegget bringer assosiasjoner til et lærerværelse der den dominerende hanen på en en måte har kontroll over hønene, men kanskje det er slik SV har blitt.

Jeg bidrar gjerne med blomster og fanfarer ifm. gravfølget til det partiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...