Gå til innhold

Trenger tips til kamerakjøp i gave

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om det er noen der ute som vil sette av et par minutter til å hjelpe meg litt. Jeg har nemlig planer om å kjøpe et speilreflekskamera til sambo i gave. Han er absolutt ingen ekspert på området og kommer nok aldri til å bli mer en en liten hobbyfotograf, han har kun hatt kompakt digitalkameraer før, men jeg har lagt merke til at han synes det har vært artig å leke seg med min families gamle canon 400d når han har hatt muligheten. Derfor er jeg ikke på utkikk etter det dyreste, beste med mest fancy funksjoner, men synes det er morsomt å kunne gi noe "ordentlig" når jeg først skal kjøpe til han.

Har snust til på canon eos 1100d. For meg virker dette ok, og er forholdsvist rimelig. Er dette et kamera som passer til en amatør-/hobbyfotograf uten store kunnskaper innen speilreflekskamera, og som stort sett kommer til å bruke det til ferier og til å leke seg med i hverdagen? :) Eller er det noen som har andre tips?

Har forresten valgt å holde meg til canon, da jeg fra før har en del ojektiver han da kan få bruke (drev selv med litt fotografering for noen år tilbake). Har heller ikke ubegrenset med penger, derfor jeg lurte på om 1100d kunne være noe.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke se at nevnte kamera ikke skulle være bra nok , i hovedsak er det vel byggekvalitet og funksjoner som bedre af osv som skiller de forskjellig modellene , dette ser jeg ikke som spesielt viktig i denne fasen.

Kjenner folk som aktivt bruker kamera og enda i dag sitter med 300D og klarer seg fint med det .

1100D er jo nettop en innstegs/nybegynnermodell til en rimelig penge og tror ikke du gjør noe galt med å velge den .

Lenke til kommentar

1100D er et helt greit kamera og begynne med, skal man ha noe bedre blir det 550D, men hvis man ikke har den stor interessen av fotografering får man ikke benyttet forskjellene full ut.

Når det gjelder 1100D blir det ofte solgt med et dårlig objektiv "uten IS" for og få det billig nok, legg på et par hundrelapper så du får med objektivet som har stabilisering "18-55 IS" det er et mye bedre objektiv som gjør at man blir mer fornøyd med bildekvaliteten.

Et tips, husk å formatere minnekortet i kameraet og gjør det gjerne ofte.

PS. hold deg unna de billigeste nettbutikkene så som pixmania og deal.no siden det kan gi problemer i etterkant hvis du trenger og reklamere.

Lenke til kommentar

PS. hold deg unna de billigeste nettbutikkene så som pixmania og deal.no siden det kan gi problemer i etterkant hvis du trenger og reklamere.

Pixmania er en fransk butikk som ofte har vært vanskelige å ha med å gjøre angående support og reklamasjon.

Deal.no ser jeg ikke noe problemer med, samme som Elprice mener jeg.

Lenke til kommentar

Deal.no ser jeg ikke noe problemer med, samme som Elprice mener jeg.

Deal.no kjøpe opp restene etter Elprice men nekter og overta reklamasjonene, er enkelte som ikke er helt fornøyd med servicen hos Deal.no.

Det du henviser til var en test der alle strøk... etter den testen bør man ikke kjøpe noe som helst i det hele tatt.

Tok den første og beste jeg fant :)

Ser ingen grunn og gjøre noen stor sak ut av dette, søk litt på nettet så finner du fler saker angående problemer med deal.no.

Her er en missfornøyd kunde, og her er en annen.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...