Kjetl0vb Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Hei skal lage en makro som laget et "slideshow" i excel. Denne funker på alle "sheet" men jeg vill ha den til å velgen kun dem jeg vill vise, ikke alle sammen eller fra 1 til 10, mer 1,4,6,7,9 feks. Er den noen som har en løsning på dette? Kode: Sub CycleSheets() Dim lIndex As Long Application.EnableCancelKey = xlErrorHandler On Error GoTo ErrorCleanUp Do Until test = True For lIndex = 2 To 20 Sheets(lIndex).Select Application.Wait Time + TimeValue("00:00:02") Next lIndex Loop ErrorCleanUp: MsgBox "macro har stoppet" Exit Sub End Sub Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Hei. Vil tro at dette er den letteste måten og løse det på. Sheets(1).Select Application.Wait Time + TimeValue("00:00:02") Sheets(4).Select Application.Wait Time + TimeValue("00:00:02") Sheets(6).Select Application.Wait Time + TimeValue("00:00:02") Sheets(7).Select Application.Wait Time + TimeValue("00:00:02") Sheets(9).Select Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Hvis du vil gjøre det bittelitt mer dynamisk så kan du få loopen til å sjekke navnet på arket. Så knatter du på en eller annen form for markør på de arkene som ikke skal vises. F.eks. Ark1 Ark2 !Ark3 !Ark4 Ark5 Så sjekker du om arknavnet starter med et utropstegn, og hvis det gjør det, så hopper du til neste ark uten å vise det. Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Hei. Jeg ville heller ha hatt dette i kode så jeg hadde sluppet og gjort om på arknavnene. Jeg er ingen verdensmester på VBA koding men klarte og lage en som fungerer. Dim i As Long Dim Sht(1 To 5) As worksheet Set Sht(1) = Sheets(1) Set Sht(2) = Sheets(4) Set Sht(3) = Sheets(6) Set Sht(4) = Sheets(7) Set Sht(5) = Sheets(9) For i = 1 To 5 Sht(i).Select Application.Wait Time + TimeValue("00:00:02") Next i Mvh Torbjørn Endret 21. mai 2012 av Bigelk Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Hele poenget med å _IKKE_ ha det i kode men benytte arknavnene var at da ble koden din mer gjenbrukbar... Det trenger ikke nødvendigvis å være arknavnet heller. Men du kan ha en verdi i celle ZZ65535 som er true eller false for eksempel. gjør du den gjenbrukbar på denne måten kan du for eksempel lagre denne funksjonen i din normal.xlt eller hva den nå heter, så har du den tilgjengelig over alt... -C- Endret 21. mai 2012 av ChristianW Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hei. Smak og behag Han som lagde tråden har sikkert løst det for en mnd siden. Dim i As Long For i = 1 To ActiveWorkbook.Worksheets.Count If sheets(i).Range("A1").Value = 1 Then sheets(i).Select Application.Wait Time + TimeValue("00:00:02") End If Next i MVH Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå