Gå til innhold

Nytt skjermkort til Multiskjermoppsett, eller datafjøl

Anbefalte innlegg

Hardware.no måler hele systemet. Du får ikke noen gode tall på hvor mye kun skjermkortet bruker der, ikke at Hardware.no sine tester er særlig gode uansett.

Om du overklokker vil et 7950 vise betydelig bedre ytelse enn 7870 (>30% bedre), om du ikke overklokker er de 500-600 kr et premium du betaler for å få noe som er 1-30% raskere (typisk rundt 10%)

7950 kan ikke flashes til et 7970, 5750 kan ikke flashes til et 5770. Begge disse kortene har shaderne svidd av så det ikke skal være mulig å låse opp med en flash.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardware.no måler hele systemet. Du får ikke noen gode tall på hvor mye kun skjermkortet bruker der, ikke at Hardware.no sine tester er særlig gode uansett.

Om du overklokker vil et 7950 vise betydelig bedre ytelse enn 7870 (>30% bedre), om du ikke overklokker er de 500-600 kr et premium du betaler for å få noe som er 1-30% raskere (typisk rundt 10%)

7950 kan ikke flashes til et 7970, 5750 kan ikke flashes til et 5770. Begge disse kortene har shaderne svidd av så det ikke skal være mulig å låse opp med en flash.

Eg merka då betraktelig forskjell etter at eg flasha mitt 5750, er klar over at det ikkje var fulle ytelsen til 5770, då ein kompis av meg hadde ganske mykje høgare fps med sitt 5770.

Trur eg kjem til å gå for 7950. Litt Meir "framtidssikkert".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...